پنج مدل از جالب‌ترین آرم‌های روی کاپوت خودرو!

زیبا و خطرناک، نشانه های تزئینی روی کاپوت خودرو مردم را به یاد کالسکه های زمان فرعون در مصر باستان می‌اندازد

زیبا و خطرناک، نشانه های تزئینی روی کاپوت خودرو مردم را به یاد کالسکه های زمان فرعون در مصر باستان می‌اندازد. ساخت وسایل تزئینی بر روی دماغه خودرو برگرفته از وسایل اندازه‌گیری شرکت موتومتراست. در ابتدا به عنوان دماسنج ساخته شده و سپس طراحی آن جالب و جالب‌تر شده و به جایی رسید که ساختن این ابزار تبدیل به روشی مشهور برای معرفی خودرو شد. زمانی که رادیاتور به داخل کاپوت و دماسنج به داخل کابین خودرو رفت؛ هنوز هم علاقه به ساخت این ابزار برای خودرو ادامه پیدا کرد. پس طراحان دست به کارشدن تا بتوانند ابزار زیباتری برای دماغه خودرو بسازند!

  • شبه انسان

2

همانطور که گفتیم، پنج نوع مختلف از این ابزار وجود دارد. اولین آنها تزئینی های شبیه انسان است. در واقع همانطور که از اسمش پیداست؛ در این مدل از انسان برای تاثیرگذاری استفاده می‌شود. این نمادها نه تنها به خاطر یادآوری نشانه های زیبای کشتی های چوبی جالب هستند؛ بلکه در آنها از معماری مدرن نیز استفاده می‌شود. تنها چیزی که می‌تواند این نمادهارا برای ما توجیه کند؛ این است که ماشین ها را تا از خیلی سال قبل تا امروز برای ما زیبا کرده است. مانند نماد ماشین رولزرویس به اسم:‌ روح سرخوش.

این نمادها نه تنها زیبا هستند بلکه یک فریفتگی خاصی در آنها است. این نماد در ابتدا توسط صاحب رولز به عنوان یک نشان عشق برای معشوقه اش طراحی شده بود و سپس پس از درخواست رولزرویس، طراح همان مدل را در ابعاد بزرگتر ساخت.

  • تاج

3

دومین مدل، نمادهای شبیه تاج است. این نماد بیشتر شبیه یک کت است و معمولا نام کارخانه‌ها روی آن حک شده و از شکل های ساده بهره می‌گیرند. شاید با خود بگویید این نشان‌ها هنوز هم وجود دارند اما به صورت تخت به روی ماشین‌ها چسبیده‌اند. شرکت خودروسازی Studebrake به مانند بوییک و میباخ از نماد تاج استفاده کردند اما نماد مورد علاقه ما مربوط به کادیلاک است.

این نماد هویت خود را از فامیلی سازنده اش آنتوی دلا موته کادیلاک گرفته است. تاج شبیه یک دایره ای از جنس گندم بود و این از نبوغ ذاتی کادیلاک نشات گرفته‌بود. تنها مشکل این بود که کادیلاک خون شاهانه ای نداشت و خودش این نماد را ساخته بود. البته داستان های آمریکایی زیادی در این باره وجود دارد. مثلا وقتی پسری از خانواده فرودست پا به دنیا می‌گذارد و همه چیز را تصاحب می‌کند!

 

  • انتزاعی

4

مورد بعدی نمادهای انتزاعی است. این نماد های می‌توانند سرعت، شکوه و یا راحتی یک ماشین را با یک طراحی بی‌نظیر نشان دهند. مطمئنا نمادهای آمریکایی زیادی وجود دارند که در عصر جت مشهور شدند و افزایش اعتماد را گسترش می‌دادند. نماد مورد علاقه ما به روی ماشین بوییک سوپر8 خودنمایی می‌کند. این نماد به اسم بمب انداز شناخته می‌شد که درواقع اسم جالبی بود. این نماد در سال 1946 دیده شد؛ دقیقا بعد از جنگ جهانی دوم که تولیدات آغاز شد. این نماد بعدا در ماشین راکت8 بوییک دیده شد. ماشینی که به خاطر تولید گشتاورش معروف شد.

  • نماد های کوچک

5

این نمادهای کوچک معمولا یک سری اجسام خاص را هدف قرارمی‌دهد. مانند سبک انتزاعی این نمادها نیز در دوران جت در آمریکا معروف شده بودند. در این نمادها نیز از معماری مدرن استفاده شده و بیشتر مورد استفاده شرکت های Moon Motor Cars و Oldsmobile قرارگرفته است. بعضی وقت ها این نمادها فقط در ارتباط با سرعت نیست! در مبنای صداقت؛ مدیرفروش شرکت کریزلر اذعان کرد که نام شرکت را بعد از نامگذاری یک شرکت قرقره سازی گذاشته اند. آنها می خواستند مشتری های فورد بعدها با این ترفند بدزدند. این نمادها هرچه هستند؛ زیبا و تک هستند.

  • حیوانات

6

در نهایت نماد حیوانات!‌ رایج ترین نوع از ابزار تزئینی برای خودرو. شرکت هایی که از حیوانات درشت جثه برای نشان دادن کارایی خودرو خودشان استفاده می‌کنند. نماد حیوانات نه تنها راجع به سرعت بلکه خیلی چیزهای دیگر از این نماد برداشت می‌شود. بوگاتی از یک فیل استفاده می‌کرد تا در مقابل نماد اژدهای لیموزین قراربگیرد؛ درحالی که بنتلی از نماد یک سگ انگلیسی استفاده می‌کند. یکی از بهترین استفاده های نماد حیوانات،‌ استفاده از لک لک در ماشین های شرکت Hispano-Suiza بود که برگرفته از نشان افتخار گردان سوم نیروی هوایی فرانسه در طول جنگ جهانی اول بود. گردان سوم به اسم Les Cigognes نیز شناخته می‌شد. زیرا مردم را به یاد منطقه فرانسوی Alsace که لک لک های برفراز شهر پرواز می‌کردند و توسط نیروهای آلمانی اشغال شده بود؛ می انداخت. هواپیماها با موتورهای Hispano-Suiza مدل وی8 کار می‌کردند. بعد از جنگ این شرکت خودروسازی به افتخار آن گردان از نشان لک لک به روی ماشین های خود استفاده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان