ماهان شبکه ایرانیان

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

خوب و بد حذف ۴صفر از پول ملی در عمل مشخص می‌شود

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا انصاری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره سیاست حذف 4صفر از پول ملی اظهار کرد: چگونگی اجرای این طرح میزان موفقیت و یا شکستش را نشان خواهد داد و تا زمانی که این سیاست در حد حرف باقی بماند نمی‌توانیم ابعاد آن را بررسی کنیم.

انصاری درباره فواید و مضرات اجرای این سیاست توضیح داد: تسهیل در محاسبات و تاثیر روانی این موضوع بر ارتقاء سطح ارزش پول ملی از جمله نتایج مثبتی است که این سیاست به همراه خواهد داشت، البته نباید موضوع کاهش درآمد بانک‌ها و تاثیری که در اذهان عمومی دارد را نادیده گرفت.

به گفته این فعال بخش خصوصی، اجرای سیاست حذف 4صفر از پول ملی و سازگاری مردم با پول جدید زمان‌بر خواهد بود و در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت آثار خود را نمایان کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران، با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن تورم برای اجرای سیاست مذکور تصریح کرد: بزرگترین چالش برای اجرای این طرح بالا بودن نرخ تورم است زیرا تا زمانی که تورم ادامه‌دار باشد حذف صفر تاثیر چندانی ندارد و بعد از مدتی مجددا مشکلات اقتصادی خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین دولت باید قبل از اجرا، طرح را به طور دقیق بررسی کند تا منجر به دوباره‌کاری نشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان