اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سبز کم جان شاخص بورس، در اولین روز هفته/ کوچکترهای بازار همچنان می‌تازند

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ بورس تهران امروز با رشد 8واحدی به ارتفاع 254هزار و 453 واحد رسید. ارزش معاملات بورسی  امروز بیش از 850 میلیارد تومان بود که از این میزان، 821 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی بورسی اختصاص یافت. همچنین ارزش کل معاملات فرابورسی 907 میلیارد تومان بود که 391 میلیارد تومان آن به معاملات خرد اختصاص داشت.  

در میان نمادهای معاملاتی «رمپنا» و «تاپیکو» جمعا 427 واحد شاخص کل را ارتقا دادند و بیشترین تاثیر را در سبز شدن چراغ شاخص معاملات بورس از خود بر جای گذاشتند. 

گفتنی است شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 596 واحدی (معادل 0.96 درصد) به ارتفاع 62 هزار و 612 واحد رسید که نشان‌دهنده توجه فعالان بورسی به نمادهای کوچکتر بازار بود. همچنین در معاملات امروز نمادهای «خساپا»، «وتجارت»، «جم پیلن»، «فولاد» و «تاصیکو» پربیننده‌‌ترین نمادهای بورسی بودند. 

گفتنی است در پایان معاملات امروز، بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های صنایع شیمیایی، اطلاعات -ارتباطات و خودرو تعلق گرفت. از سوی دیگر فرابورس تهران نیز شاخص کل با رشد بیش از 19 واحدی به سطح 3393 رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس  185هزار و 470 نوبت ثبت شد. 

در میان نمادهای فرابورسی «کگهر»، «دماوند»، «بمپنا» و «مادیرا» به ترتیب با 12.8،  11.95 ، 2.05 و 2.02 بیشترین تاثیر مثبت را در سبز شدن شاخص فرابورس داشتند. در مقابل «زاگرس»، «مارون» و «ذوب» نیز با رنگ قرمز تاثیر بالاترین تاثیر منفی را داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان