اسنپ که کمپانی مادر اسنپچت تلقی میشود، فوریه سال 2017 میلادی وارد تالار بورس شد و از اینرو اسنپ نیز به جمع کمپانیهایی پیوست که باید هر سه ماه اقدام به انتشار گزارش مالی خود کنند. اسنپ نیز ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماههی اول سال 2017 میلادی را منتشر کرد که البته نتایج چندان جالب توجهی را برای این کمپانی به همراه ندارد و حتی از پیشبینیهای انجام شده توسط تحلیلگران وال استریت نیز کمتر است.
براساس آمارهای ارائه شده، اسنپ در جریان سه ماههی اول سال جاری میلادی موفق شده تا درآمدی 149.6 میلیون دلاری را کسب کند که کمتر از پیشبینیهای انجام شده مبنی بر درآمد 158 میلیون دلاری توسط کارشناسان وال استریت است. هرچند درآمد کسب شده توسط اسنپ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با درآمد 38.6 میلیون دلاری چهار برابر شده، اما در مقایسه با پاییز 2016 نزدیک به 16 میلیون دلار کاهش داشته است.
اسنپ اعلام کرده که با وجود کسب درآمد 149.6 میلیون دلاری، ضرر خالص 2.2 میلیاردی را متحمل شده است که البته 2 میلیارد دلار از این رقم به دلیل فرایند محاسبهی سهام پاداش داده شده به کارمندان است. بخشی از 2 میلیارد دلار ضرر خالص ثبت شده برای اسنپ را باید متعلق به پاداش 800 میلیون دلاری اعطا شده به ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ خواند که در قبال عرضهی عمومی سهام این کمپانی پرداخت شده است.
یکی از نکات ثبت در گزارش مالی اسنپ را باید افزایش تعداد کاربران این سرویس خواند، بطوریکه آمارهای ارائه شده نشان از افزایش 8 میلیونی کاربران فعال روزانهی این سرویس و رسیدن به رقم 166 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. هرچند در زمان عرضهی اولیه سهام، اسنپ از رکود در جذب کاربران جدید خبر داده بود، اما گزارش مالی این کمپانی نشان از این دارد که اسنپ همچنان میتواند کاربران بیشتری را جذب کند.
استوری اینستاگرام یکی از سرویسهایی است که اسنپچت را تحت تاثیر خود قرار داده است. اسنپچت 166 میلیون کاربر فعال روزانه دارد، حال آنکه استوری اینستاگرام موفق شده تا تعداد کاربرانش را به 200 میلیون نفر افزایش دهد. اشپیگل در مورد کپی کاری فیسبوک نیز به این موضوع اشاره کرده که در صورت انجام یک کار موفق و پیادهسازی ایدهی خوب، حتما فردی وجود دارد که آن را کپی کند.
از جملهی دیگر اعداد و ارقام ارائه شده توسط اسنپ باید به درآمد 8 میلیون دلاری این کمپانی از محل فروش عینکهای Spectacles اشاره کرد. هرچند اسنپ اشارهی مستقیمی به تعداد فروش رفته از این محصول نکرده، اما میتوان تخمین زد که نزدیک به 60٫000 دستگاه از این محصولات به فروش رفته باشد.