با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد

راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه نفت و گاز در دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه نفت و گاز در این دانشگاه گفت: این دانشگاه ارتباط بسیار تاثیرگذاری با صنایع مختلف کشور دارد و برای توسعه این امر مدل و برنامه جدیدی را در دست اجرا دارد.

راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه نفت و گاز در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم امضای قرارداد میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از شرکت‌های بخش خصوصی به منظور راه راندازی مرکز نوآوری در حوزه نفت و گاز در این دانشگاه، گفت: ارتباط دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صنعت در حال توسعه است و برنامه داریم فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و فناورانه دانشگاه بر اساس نیازهای کشور باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال مذاکره با شرکت‌های بزرگ است، افزود: برنامه داریم بخش‌هایی از واحدهای تحقیق و توسعه و شاخه‌های نوآوری مرتبط با شرکت‌های بزرگ صنعتی را در داخل دانشگاه مستقر کرده و با ایجاد تعامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان با این مراکز نیازمندی‌ها و مشکلات صنعت را در غالب انجام همکاری‌های مشاوره‌ای، انجام پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها و یا رویش شرکتهای دانش‌بنیان و واحدهای فناور مرتفع کنیم.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در این راستا واحدهای تحقیق و توسعه چند شرکت بزرگ و دو بانک مستقر هستند و با شرکت مپنا، یک هولدینگ شوینده و دو شرکت معدنی برای استقرار کامپلکس‌هایی از مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری آنها مذاکرات صورت گرفته و در مرحله نهایی شدن قرارداد هستند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها در داخل دانشگاه بستری فراهم می‌شود تا دانشگاه با نیازهای صنعت ه صورت روزمره آشنا شود و با ارتباط نزدیک و موثر با نمایندگان صنعت با سرعت بیشتر و بسیار هدفمند پیشنهادات خود را برای ارائه راه حل موثر با تایید و تعامل نمایندگان صنعت روی میز قرار داده و این پیشنهادات منجر به انعقاد قرارداد و ایجاد استارتاپ‌ها شود.

دکتر وحید حدادی اصل، رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: دانشکده نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر توان بالایی در حوزه آموزشی و پژوهشی دارد.

وی افزود: اولویت ما در راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی این است که بتوانیم بستر حضور دانشجویان به صنعت و کارآفرینی را ایجاد کنیم.

رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: به محض انعقاد تفاهم‌نامه زمینه اجرایی سازی آن پیگیری و دنبال خواهد شد.

مهندس غلاملو، مدیرعامل این شرکت خصوصی نیز در این مراسم گفت: پس از امضای این قرار داد به سرعت عملیات اجرایی‌سازی آن آغاز می شود.

وی افزود: بنابراین ما مبلغ مورد نیاز را به دانشگاه ارائه می‌کنیم تا فعالیت ها برای راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی به سرعت انجام شود.

مهندس میرمعزی، رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی نفت نیز در این مراسم گفت: اولویت وزارت نفت توجه و حمایت از استارتاپ‌ها است. جلسه‌ای که هفته گذشته در وزارت نفت داشتیم، به این موضوع تاکید شد.

وی اظهار کرد: برنامه داریم راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی که قرار است در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود را به عنوان نمونه و الگو در کشور توسعه دهیم.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی نفت خاطرنشان کرد: بنابراین امیدواریم با سرعت و با استفاده از تجارب و نوآوری‌ها بتوانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم و این اقدام تبدیل به نمونه‌ای عملیاتی برای کشور شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان