جابه جا شدن اقلام مشکوک با پیک موتوری در سطح شهرها

کشف شلوارهای شیشه‌ای در گمرک

ظهر دیروز در پی تماس حراست اداره گمرک امانات پستی با مرکز فوریت‌های ‏پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور دو فرد مشکوک در اداره پست، بلافاصله ماموران ‏کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در محل حضور پیدا کردند‎.

کشف شلوارهای شیشه‌ای در گمرک

ظهر دیروز در پی تماس حراست اداره گمرک امانات پستی با مرکز فوریت‌های ‏پلیسی 110 مبنی بر حضور دو فرد مشکوک در اداره پست، بلافاصله ماموران ‏کلانتری 112 ابوسعید در محل حضور پیدا کردند‎.


به گزارش به نقل از روزنامه شهروند ،ماموران با حضور در اداره گمرک امانات پستی به بررسی موضوع و مرسوله ‏پستی که دو فرد مذکور قصد پست آن را داشتند، پرداختند. در بررسی نخست ‏مشخص شد این اشخاص قصد ارسال پنج عدد شلوار را به مقصد مشخصی ‏دارند‎.‎‏ در ادامه بررسی‌های تکمیلی مشخص شد در درز کمر این شلوارها که به ‏صورت غیرطبیعی سفت بودند، موادی جاسازی شده که پس از شکافتن درز ‏کمر شلوارها، جاسازی مواد روانگردان از نوع شیشه داخل شلوارها برملا شد‎

.‎
این دو نفر در بازجویی مقدماتی عنوان کردند که در یک شرکت پیک‌موتوری ‏مشغول فعالیت هستند. فردی این شلوارها را به آنها داده و از آنها خواسته از ‏طریق پست، شلوارها را به آدرس معینی ارسال کنند و این افراد نیز طبق نرخ‏نامه کارمزد دریافت کرده‌اند‎.


یکی از این دو متهم میانسال در بازجویی‌ها گفت: «من مدیر مجموعه پیک ‏موتوری هستم و گاهی اوقات به خاطر این‌که حوصله‌ام سر نرود همراه پیک به آدرس‌های مختلف برای تحویل بسته می‌روم. این بار هم با موتورسوارم به این ‏آدرس رفتم که بعد از مشکوک شدن به ما، دستگیر شدیم. ما هیچ اطلاعی از ‏محتویات این بسته‌ها نداشتیم و آنها را کنار خیابان از یک فرد تحویل گرفتیم.»‏


سرهنگ سعید آقایاری، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت با ‏اعلام این خبر گفت: «باتوجه به ابعاد موضوع، متهمان به کلانتری منتقل شدند و ‏در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد 600 گرم موادمخدر داخل شلوارها جاساز ‏شده است‎.‎‏ یکی از متهمان موتورسوار و دیگری مسئول مجموعه پیک موتوری ‏است که به مقام قضائی معرفی شده‌اند.»‏


سرهنگ آقایاری در ادامه صحبت‌هایش گفت: «گاهی اوقات اشخاصی با ‏آدرس‌های نامعلوم به تحویل بسته‌های پستی اقدام می‌کنند که پیک موتوری نیز ‏طبیعتا اجازه باز کردن و رویت داخل بسته را ندارد.

موتورسوار در این موارد، ‏بسته را از فرد ناشناس با آدرس نامعلوم تحویل می‌گیرد و بابت این کار کرایه‌ای ‏دریافت می‌کند. این موضوع باعث شده برخی افراد سودجو، از این فرصت ‏حداکثر استفاده را کرده و اقلام غیرمجاز و ممنوعه را از طریق پیک‌ها ارسال ‏کنند.

بنابراین بهتر است شاغلان در پیک‌های موتوری، در صورت مواجه شدن با ‏اقلام مشکوک (مانند اقلامی که وزن طبیعی خود را ندارند) با پلیس 110 تماس ‏بگیرند و نیز اپراتور را در مجموعه خود در جریان گذاشته تا پلیس با حضور ‏در محل و پس از هماهنگی‌های قضائی نسبت به بازکردن بسته و بررسی ‏محتویات آن اقدام کند.

همچنین افراد شاغل در پیک‌های موتوری باید از تحویل ‏گرفتن مرسوله خارج از آدرس و کنار خیابان جدا خودداری کنند، مرسوله باید ‏دارای مشخصاتی ازجمله آدرس مبدأ، گیرنده، دریافت‌کننده و آدرس مقصد باشد ‏تا مشکلی برای فرد موتورسوار و شرکت پیک موتوری ایجاد ‏نشود.»‏

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان