رییس اجراییه افغانستان: نیروهای امنیتی در انتخابات دخالت نکنند

عبدالله با بیان اینکه نیروهای امنیتی حق دخالت در انتخابات را ندارند، گفت: نباید به دلیل یک پروسۀ زودگذر نباید اعتبار و جایگاه نهادهای امنیتی در میان مردم صدمه ببیند. تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۹۰۱۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان  روز(یک‌شنبه، 13 اسد) در جلسۀ بورد بین‌المللی هماهنگی با پلیس، از اصلاحات در نهادهای امنیتی ستایش کرد و خواستار حفظ بی‌طرفی پلیس در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شد.

عبدالله در این نشست که امروز با حضور سفرا و نمایندگان شماری از کشورها در قصر سپیدار برگزار شده بود، تأکید کرد:  قدم‌های در راستای اصلاحات و مبارزه با فساد برداشته شده، اما نیاز به کار و تلاش بیشتر است.

رییس اجراییه افغانستان افزود: اصلاحات پروسۀ مداوم است و نیازمند حمایت رهبری حکومت، عزم و ارادۀ وزارت کشور و حمایت جامعۀ بین‌المللی می‌باشد.

عبدالله ضمن قدردانی از فداکاری، شجاعت و ایستادگی پلیس در مبارزه با تروریسم، خواستار توجه به خانواده‌های شهدا و بازماندگان قربانیان و همچنان رسیدگی به وضعیت زخمی‌ها شد.

وی رسیدگی به وضعیت حقوق پلیس،  مبارزه با فساد اداری، احترام به غیرنظامیان، حفاظت از تأسیسات غیرنظامی به ویژه مدارس، بیمارستان‌ها و رعایت حقوق اساسی شهروندان، را  از اولویت‌های پلیس افغانستان دانست.

رییس اجراییه بر مبارزه با فساد اداری در تمام سطوح نیروهای امنیتی تاکید کرد و گفت که اصلاحات در تمام بخش‌ها مهم است؛ اما در سکتور امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا فساد در صفوف نیروهای امنیتی روی اوضاع امنیتی و امنیت شهروندان تأثیر می‌گذارد. 

عبدالله به مبارزه قاطع با پدیدۀ ویرانگر مواد مخدر اشاره کرد  و گفت:  مواد مخدر بزرگترین چالش اجتماعی و امنیتی در برابر افغانستان می‌باشد.

رییس اجراییه خواستار افزایش تعداد زنان در صفوف پلیس و همچنان فراهم‌سازی محیط سالم برای آنان شد و گفت: عنوان «پلیس خیالی» که به شهرت نیروهای امنیتی صدمه زده باید از صفوف نیروهای امنیتی خارج شود.

عبدالله باردیگر خواستار بی‌طرفی نهادهای امنیتی به خصوص پلیس در انتخابات شد و یادآور شد: به دلیل یک پروسۀ زودگذر نباید اعتبار و جایگاه نهادهای امنیتی در میان مردم صدمه ببیند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر