پزشکان بخش دولتی چقدر مالیات می‌دهند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد جهانگیری روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت ١٧ مرداد روز خبرنگار افزود: رقم مالیات دریافتی از پزشکان که در بخش دولتی خدمات ارائه می‌دهند، بیش از هزار میلیارد تومان است و این رقم کمی نیست که نسبت به آن بی اعتنا باشیم.
وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه و اظهارنامه مالیاتی، دریافت مالیات از پزشکان طبق ضرایب سازمان امور مالیاتی انجام می شود، اظهار داشت: اگر عده‌ای می‌خواهند مالیات جامعه پزشکی را با چرتکه دیگری حساب کنند، بحث دیگری است.
جهانگیری درباره ارائه خدمات درمانی برای بیماران گفت: 85 درصد خدمات جامعه پزشکی در بخش دولتی صورت می‌گیرد و مسلم است که مالیات آنها قبل از اینکه دریافتی داشته باشند، کسر می‌شود. 

در ایران انحصار پزشکی وجود ندارد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در ایران بیماران هر لحظه به پزشک متخصص و فوق تخصص دسترسی دارند و انحصاری در این حوزه وجود ندارد، 85 درصد نیاز بیماران به وسیله پزشکان عمومی و در سطح یک خدمات انجام می شود. 
وی خاطرنشان کرد: بحث انحصار موضوعی انحرافی است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تولیت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و نباید بر اساس هجمه‌های خاص این اتفاق رخ دهد.
جهانگیری در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون بیکاری پزشکان توضیح داد: در حال حاضر حدود 85 هزار و 853 پزشک عمومی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 31 هزار و 359 پزشک پروانه مطب دارند، 15 هزار دستیار تخصصی در کشور فعالیت دارد و عده‌ای از پزشکان نیز در بخش‌های دولتی یا ستادی درحال فعالیت هستند.

آمار دقیق پزشکان مشخص می‌شود

وی گفت: با اجرای طرح امضای الکترونیک آمار دقیق تعداد پزشکان فعال در سراسر کشور مشخص خواهد شد. جهانگیری افزود: در حال حاضر حدود 41 هزار متخصص در کشور داریم که از این تعداد 27 هزار نفر پروانه مطب دارند و 35 درصد دارای پروانه مطب نیستند. عده‌ای نیز به صورت تمام وقت در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت یا در حال تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: در حوزه فوق تخصصی نیز سه هزار و 46٢ پزشک در کشور داریم که از این تعداد ٢ هزار و 5٢٧ پزشک دارای پروانه مطب بوده و 25 درصد پروانه ندارند. همچنین 935 نفر از پزشکان فوق تخصص به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستند یا مهاجرت کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان