کار کثیف وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مقررات مربوط به تحریم‌های ایران را تغییر داده و تحریم‌های مربوط به بخش فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مقررات مربوط به تحریم‌های ایران را تغییر داده و تحریم‌های مربوط به بخش فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است. 

اخبار سیاسی_ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکااردیبهشت‌ماه سال جاری با امضای فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱  صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را تحت تحریم قرار داد.

ترامپ در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمدهای ایران از جمله درآمدهای ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، فولاد، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است.»

دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه سه‌شنبه شب اعلام کرده که این وزارتخانه عنوان «مقررات مربوط به نقض تحریم‌های حقوق بشر ایران» را به «مقررات مربوط به تحریم‌های حقوق بشر و تحریم‌‌های بخشی ایران» تغییر داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از ارائه توضیحات بیشتر درباره ارتباط بین مسائل حقوق بشری و تحریم‌های بخش فلزات ایران خودداری کرده است. این وزارتخانه همچنین درباره تبعات عملی این تغییر در دسته‌بندی تحریم‌ها هم توضیحی ارائه نکرد. یک دلیل احتمالی این اقدام می‌تواند دشوارتر کردن رفع این تحریم‌ها باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان