ولایتی در رونمایی از کتاب خود:

کتاب «تاریخ کهن و معاصر ایران زمین» یک اثر جامع است

علی اکبر ولایتی در رونمایی از مجموعه ۱۴ جلدی خود به عنوان تاریخ کهن و معاصر ایران زمین آن را اثری جامع و در بر دارنده تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشورمان عنوان کرد.

کتاب «تاریخ کهن و معاصر ایران زمین» یک اثر جامع است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب تاریخ کهن و معاصر ایران زمین نوشته علی اکبر ولایتی عصر امروز پنج شنبه 21 اردیبهشت در نهمین روز از برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل سالن کتابنما در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با حضور علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا پورحسین مدیر شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین انتظامی، در سخنانی ولایتی را از شخصیت‌های ممتاز در حوزه طبابت و پزشکی و همچنین سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و از نام آشنایان در دنیا که باعث افتخار ایرانیان است یاد کرد و گفت: آقای ولایتی در حوزه مسائل فرهنگی جزء کارشناسان برجسته محسوب می‌شود و سال‌ها عضو شورای عالی فرهنگی بوده و در حوزه تمدن اسلامی، تخصص دارد.

انتظامی افزود: آقای ولایتی درباره تاریخ، تحقیقات بسیار زیادی انجام داده و امروز هم مفتخریم در مراسم رونمایی از کتاب چهارده جلدی ایشان در حوزه تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی هستیم. ملتی که تاریخ ندارد مجبور به تکرار آن است. از این منظر رجال سیاسی باید با پیشینه تمدن خود آشنا شوند.

در ادامه رضا پورحسین مدیر شبکه چهار سیما در سخنانی اظهار داشت: تاریخ تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، پرفراز و نشیب است، اطلاع از پیشینه تاریخ تمدن اسلامی باعث غرور برای هر ایرانی است. کتاب اخیر یک مستند نگاری فشرده از تاریخ کهن ایران و اسلام است.

وی ادامه داد: دکتر ولایتی بعد از انقلاب اسلامی، پرچم معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی رابه دست گرفت و با چاپ کتابهای زیادی، نسل امروز را با پیشینه غنی فرهنگی خود آشنا کرده است. او از سال 77، در حوزه های معرفی تمدن ایران و اسلام به صورت مستمر فعالیت داشته است.

در ادامه علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین را مجموعه ای جامع که نمونه دیگری از آن وجود ندارد توصیف کرد و گفت: یک جلد از این مجموعه به قبل از اسلام و 13 جلد بعدی مربوط به بعد از اسلام است. همچنین 9 جلد از این مجموعه، مربوط به قبل از انقلاب اسلامی و 4 جلد مربوط به دوران انقلاب اسلامی است، از این 4 جلد، 2 جلد مربوط به ضعامت امام خمینی و 2 جلد مربوط به ضعامت مقام معظم رهبری است.

به گفته وی تدوین این 14 جلد، 16 سال زمان برده و برای تدوین هر جلد به طور میانگین از 15 کارشناس با تخصص های مختلف بهره گرفته شده است و برای هماهنگی با این کارشناسان، 300 جلسه برگزار شده است.

ولایتی مجموعه تاریخ کهن و معاصر ایران زمین  یک اثر جامع عنوان کرد که به ذکر وقایع اکتفا نکرده و دربردارنده تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان است.

وی تأکید کرد: تاکنون 12 جلد از این مجموعه از چاپ خارج شده و دو جلد دیگر هم ظرف یک ماه آینده چاپ و توزیع می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از تجدید چاپ کتاب تاریخ قبل از اسلام خبر داد و اظهار داشت: این کتاب به 7 زبان عربی، انگلیسی، اردو، آلمانی، سربی و ملایو و فرانسه ترجمه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر