ماهان شبکه ایرانیان

عبور جوانان از کاستی‌ها و حاشیه‌ها، ۱۰ روز تا جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در حالی آخرین تمرین‌های خود را در تهران پیگیری می کند که کارفنی این تیم با وجود تمام کاستی ها و غیبت بازیکنان لیگ برتری، دیگر به مسئال حاشیه‌ای فکر نمی‌کنند و تمام هدف خود را به کسب رتبه بسیار خوب در جام جهانی معطوف کرده‌اند.

عبور جوانان از کاستی‌ها و حاشیه‌ها، 10 روز تا جام‌جهانی

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال جونان ایران این روزها آخرین تمرین‌های خود را برای حضور در جام جهانی در کمپ تیم های ملی برگزار می کند و کادرفنی و بازیکنان این تیم با شادابی مثال زدنی به دنبال تحقق هدف بزرگ این تیم یعنی صعود از گروه خود در جام جهانی کره جنوبی و حضور در بین تیم های برتر جام هستند.

امیرحسین پیروانی برای آماده سازی این تیم تا همین روزهای قبل با مشکلات متعددی مواجه بوده اما دیگر این روزها به این مشکلات هم فکر نمی‌کند و تمام فکر خود را معطوف به آماده سازی و موفقیت این تیم کرده و کمتر به مسائل حاشیه‌ای مانند نیامدن بازیکنانی مانند امید نورافکن به تیم ملی فوتبال فکر می‌کند.

تیم ملی ایران اکنون بازیکنانی را در اختیار دارد که تا دو سال قبل کمتر کسی آن‌ها را می شناخت اما در شرایط فعلی خیلی از بازیکنان این تیم در تیم‌های لیگ برتری و دسته یکی جزو بازیکنان ثابت هستند و به سختی می‌توانند اجازه حضور در تیم ملی را به دست بیاورند.

شاید بتوان با کمی اغماض گفت که این نسل از فوتبال ایران می‌تواند بعد از جام جهانی به رویای حضور مجدد در المپیک هم تحقق ببخشد اما کم لطفی هایی که در مدت زمان اخیر نسبت به این تیم صورت گرفته در تحقق این آرزو تردیدهایی را به وجود می‌آورد.

فدراسیون فوتبال در آخرین مرحله آماده‌سازی این تیم، سنگال را به ایران دعوت کرده و چند روز قبل بازی نخست دو تیم به تساوی یک بر یک ختم شد و امروز هم دو تیم دیداری را در کرج و در ورزشگاه انقلاب برگزار خواهند کرد. پیش از نوروز 96 هم ملی پوشان ایران عازم آلمان و دانمارک شدند و سه دیدار تدارکاتی را با باشگاه‌های این دو کشور برگزار کردند.

در حال حاضر بازیکنانی مانند امید نورافکن ازاستقلال، محمد امین بهرامی و علی طاهران از تراکتورسازی و مهران درخشان مهر از ذوب آهن تاکنون در اردوی این تیم حاضر نشده‌اند اما به نظر می‌رسد فقط نورافکن به دلیل ممانعت آبی‌های پایتخت این تیم را در جام جهانی همراهی نکند و سایر بازیکنان با اتمام بازی جام حذفی به تیم ملی اضافه خواهند شد.

در گذشته بازیکنانی مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی با درخشش در این رقابت‌ها نظر تیم‌های خارجی را جلب کرده بودند و هم اکنون رضا شکاری بازیکن شماره 10 این تیم نیز در آستانه انتقال به تیم روستوف روسیه است. هیچ بعید نیست بازیکنان این تیم با توجه به استعداد کم نظیر خود راهی تیم های اروپایی شوند.

ایران در جام جهانی با تیم‌های پرتغال، کاستاریکا و زامبیا هم گروه شده و جزو مدعیان صعود از این گروه است. تیم ملی روز 23 اردیبهشت تهران را به مقصد کره جنوبی ترک خواهد کرد و روز 31 اردیبهشت نیز نخستین دیدار خود را برگزار می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان