علت برکناری میعاد صالحی به دستور روحانی چه بود؟

میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی بعد از آن که بحث غیرقانونی بودن انتصابش در این سمت مطرح شده بود، امروز از کار برکنار شد.

سید میعاد صالحی مدیرعامل ۳۷ ساله صندوق بازنشستگی کشوری بعد از چهار ماه فعالیت در صندوق بازنشستگی امروز از سمت خود برکنار شد.

مختاری؛ مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برکناری میعاد صالحی مدیر عامل جوان صندوق بازنشستگی اظهار کرد: ساعتی پیش با دستور رئیس جمهور، صالحی برکنار شد.

وی تصریح کرد: البته رئیس جمهور از ابتدا نیز با انتصاب وی در صندوق مخالف بود.

مختاری یادآور شد: با توجه به این شرایط، نعمت‌الله ایزدی رئیس هیئت مدیره به عنوان سرپرست، جایگزین صالحی شد.

 

میعاد صالحی کیست؟

دهم فروردین ۹۸، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر سید میعاد صالحی ۳۶ ساله (متولد ۱۳۶۱ در تهران) را به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد.

برخی، این انتصاب را به تراژدی «ژن خوب» و حماسه انتصاب «علی فروغی» در شبکه ۳ و داستان انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد (داماد حسن روحانی) مرتبط می‌کنند. در حالی که ظرفیت علمی و اجرایی میعاد صالحی، قابل مقایسه با کامبیز مهدی زاده فرساد و رییس جوان شبکه ۳ نبود صالحی یک دانش آموخته موفق دکترا در حوزه فنی و مهندسی و کارآفرینی دانش بنیان بوده و ۱۱ سال عضو پیوسته بنیاد ملی نخبگان بود.

این دانش آموخته جوان، سابقه مشاورت علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت را در کارنامه داشته و یک دوره نیز، مشاور رییس شورای سیاست گذاری و راهبری طرح‌های صنایع نوین وزارت صمت بود. عضویت در هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی، از دیگر سمت‌های دکتر صالحی پیش از مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری است.

البته مخالفان این انتصاب نیز این سوال را مطرح می‌کردند که چگونه یک جوان سی و اندی ساله بدون تجربه اجرایی، وارد عرصه مشاوره شده و سریعاً به درجه مدیرعاملی صندوق بزرگ بازنشستگی کشوری منصوب می‌شود؟

هنوز اندک زمانی از انتصاب صالحی نگذشته بود که برخی منابع از تذکر روحانی به وزیر رفاه نوشتند و از نارضایتی رئیس جمهور از این انتصاب خبر دادند.

البته روحانی پیش‌تر نیز به برخی انتصابات وزرا واکنش نشان داده بود، پاییز گذشته پس از آنکه رحمانی، وزیر صنعت، فردی به نام «کامبیز مهدی زاده» که داماد رییس جمهور است را به سمت معاون منصوب کرده بود، روحانی بلافاصله ساعتی بعد او را توبیخ کرد و خواستار لغو آن شد. فردای آن روز اعلام شد که با استعفا ماجرا خاتمه پیدا کرده است.

 

میعاد صالحی و انتشار فهرست های عجیب از صندوق بازنشستگی

مدیرعامل اسبق صندوق بازنشستگی کشوری تیرماه امسال برای نخستین بار لیست حقوق و مزایای مدیران عامل و هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن را منتشر کرد.

در واقع شاید بتوان گفت این نخستین بار بود که میزان مجموع حقوق، مزایا، اضافه کار، کارانه، پاداش و ... یک دستگاه اجرایی منتشر می‌شد و افراد می‌توانستند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی از جزئیات حقوق و مزایا مدیران صندوق بازنشستگی مطلع شوند.

در پی این اقدام صالحی مشخص شد که مدیران زیادی در صندوق بازنشستگی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند؛ به طور مثال یکی از مدیران آتیه صبا در سال ۹۷ مجموعا ۶۴۸ میلیون دریافتی داشته که شامل ۴۳۶ میلیون تومان حقوق و ۲۱۲ میلیون تومان نیز پاداش بوده است.

البته حقوق و پاداش‌های نجومی مدیران صندوق بازنشستگی به همین یک مورد خلاصه نمی‌شد و بررسی دقیق‌تر در لیست منتشر شده نشان می‌داد که ۵ مدیر نفر از مدیران صندوق جمعا ۲.۵ میلیارد تومان در سال گذشته دریافتی داشتند.

 

برکناری صالحی بعد از وعده به افشای قرارداد‌های چندهزار میلیاردی

روز گذشته نیز صالحی وعده انتشار قراردادهای چند هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی را داده بود و در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که هرچه امور صندوق بازنشستگی را شفاف‌تر می‌کنیم، فشار‌ها و تخریب‌ها نیز بیشتر می‌شود.

البته یک ماهی می‌شود که تعدادی از نمایندگان مجلس به بی ارتباط بودن مدرک تحصیلی صالحی با مسندی که اختیار کرده معترض بودند و در این زمینه حتی سازمان بازرسی هم نامه‌ای به وزارت رفاه ارسال کرده نامه‌ای که البته محتوای آن هرگز مشخص نشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان