طرز تهیه اکبر جوجه خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی

اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه، لذیذ و همچنین پر طرفدار می باشد، در این مقاله طرز تهیه اکبر جوجه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه اکبر جوجه خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی

اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای ایرانی و محلی استان مازندران می باشد و به دلیل اینکه طعم بسیار خوبی دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، طرز تهیه اکبر جوجه بسیار ساده می باشد فقط باید طبق مراحلی که در این مقاله گفته می شود پیش بروید تا این غذای قدیمی و سنتی ایرانی را تهیه و نوش جان کنید.

اکبر جوجه نیز مانند بسیاری از غذاهای ایرانی و مجلسی از جمله : ته چین مرغ ، مرغ شکم پر و مرغ ترش گیلانی که در مطالب قبلی با دستور پخت آن ها آشنا شده اید خوشمزه و لذیذ می باشد، در این مطلب سعی داریم آموزش پخت اکبر جوجه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طرز تهیه اکبر جوجه

مواد لازم جهت تهیه اکبر جوجه

  • جوجه : 1 عدد
  • زعفران دم کرده : 1/4 لیوان
  • کره : 200 تا 250 گرم
  • پیاز : 1 عدد متوسط
  • سیر : 4 تا 5 حبه
  • آب لیمو : نصف لیوان
  • رب انار : نصف لیوان
  •  نمک، فلفل سیاه و روغن : به مقدار لازم

روش تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه لذیذ و خوشمزه

برای درست کردن اکبر جوجه ابتدا پوست مرغ را بکنید و آن را کاملا بشویید سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید البته می توانید قسمت بالایی و پایینی بال ها را نیز از آن جدا کنید.

در این مرحله از روش پخت اکبر جوجه، حالا جوجه را داخل ظرف بزرگی بگذارید و پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید، سیر را نیز رنده و یا له کنید و به مواد داخل ظرف اضافه کنید.
حالا فلفل سیاه، زعفران و آب لیمو را به مواد اضافه نمایید، مواد را هم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند.
در این مرحله از طرز تهیه اکبر جوجه، جوجه را به همراه مواد به مدت 12 تا 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید و درب ظرف را نیز ببندید.
 داخل قابلمه ای روغن به مقدار زیادی بریزید به گونه ای که روی مرغ را کاملا پوشش دهد بعد از اینکه روغن داغ شد مرغ را داخل آن بیندازید سپس زمانی که سفت شد درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید روی حرارت خیلی کم به مدت 25 تا 30 دقیقه بماند البته در این مدت چند بار مرغ را زیرو رو کنید و چند دقیقه قبل از آماده شدن این غذا به آن کمی نمک اضافه کنید.
در مرحله آخر طرز تهیه اکبر جوجه کره را ذوب کنید و بعد از اینکه مرغ کاملا سرخ شد، مرغ را به مدت دو الی سه دقیقه با کره تفت دهید تا طعم بسیار لذیذی به خود بگیرد و حالا این غذای خوشمزه آماده است می توانید آن را با برنج سرو کنید نوش جان.
روش تهیه اکبر جوجه

 نکات تکمیلی برای پخت حرفه ای اکبر جوجه

  1. حتما رب انار را در کنار این غذا قرار دهید زیرا اکبر جوجه با روغن زیادی تهیه شده است و باید با رب انار سرو شود.
  2. زمانی که تصمیم داشتید مرغ را داخل روغن سرخ کنید پیاز ها را از آن جدا کنید زیرا پیاز ها در زمان سرخ شدن مرغ می سوزند در نتیجه باعث از بین رفتن طعم غذا می شود.
  3. سیر به منظور طعم دار کردن این غذا یکی از مواد اصلی به شمار می آید بنابراین آن را از دستور تهیه اکبر جوجه حذف نکنید.
  4. در زمان سرخ شدن جوجه داخل روغن حتما حرارت را بسیار ملایم کنید تا جوجه کاملا پخته شود در غیر اینصورت لایه بیرونی مرغ سوخته و داخلی آن نیز خام می ماند.
  5. در طرز تهیه اکبر جوجه اصل باید از خرد کردن زیاد جوجه خود داری کنید فقط آن را به دو نیم تقسیم کنید.
  6. به منظور بهتر شدن طعم غذا از جوجه 800 الی 900 گرمی استفاده کنید.
  7. در تهیه این غذا بهتر است از کره محلی استفاده کنید.
  8. مقدار مواد اولیه و دستور تهیه این غذا برای چهار نفر مناسب می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان