نه دوج چلنجر اسکات پک 1320 و نه فورد موستانگ GT بین همردههای خودشان بهترین نیستند، اما هردو علاوه بر اینکه قابلیت حضور در مسابقات درگ را دارند برای کارهای روزمره هم قابل استفاده هستند.
نمیخواهم نتیجه این مسابقه را لو بدهم اما باید بگویم تفاوت این دو حین گذشتن از خط پایان فقط چند دهم ثانیه است. هردوی این خودروها حین مسابقه عملکرد خیلی خوبی از خود نشان میدهند.
دوج چلنجر اسکات پک 1320 نسخه مخصوص مسابقه درگ این کوپه است. مدل اصلی توان 485
اسب بخار و گشتاور 644 نیوتن متر تولید میکند که از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود. نام 1320 اشاره به 1320 فوت در یک چهارم مایل دارد و بخشهای جدیدی به خودرو اضافه میکند که شامل حالت درگ برای سیستم تعلیق تطبیقی، لاین لاک، ترنس بریک و گشتاور رزرو میشود.
مشخصات این موستانگ GT خاص مشخص نیست. با اینکه این خودرو به اندازه اسکات پک 1320 مخصوص درگ تقویت نشده، اما بهبودهای عملکردی در آن صورت گرفته است. خریداران میتوانند پکیجی به آن اضافه کنند که این خودرو را به تایرهای بزرگتر، ترمزهای برمبو، دامپرهای مگنه راید، رادیاتور بزرگتر، مهاربند شاسی بیشتر و دیفرانسیل لغزش محدود مجهز میکند.
چلنجر در مقابل فورد موستانگی قدیمی با مشخصات فنی ضعیفتر قرار گرفته است. راننده فورد با مشکلاتی روبرو میشود و به نظر میآید یکبار فراموش میکند دنده عوض کند، که این باعث میشود در مسابقه سوم فاصله زیادی با چلنجر پیدا کند.