مایکروسافت از کنترلرهای حرکتی برای هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز رونمایی کرد

مایکروسافت طی کنفرانس توسعه دهندگان بیلد امروز از نخستین کنترلرهای حرکتی برای تکنولوژی واقعیت ترکیبی ویندوز رونمایی کرد که از قابلیت دنبال کردن حرکات بدن و آزادی عمل شش درجه ای برخوردار هستند

مایکروسافت از کنترلرهای حرکتی برای هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز رونمایی کرد

مایکروسافت طی کنفرانس توسعه دهندگان بیلد امروز از نخستین کنترلرهای حرکتی برای تکنولوژی واقعیت ترکیبی ویندوز رونمایی کرد که از قابلیت دنبال کردن حرکات بدن و آزادی عمل شش درجه ای برخوردار هستند. هدستی که به این کنترلرها مجهز شود، می تواند تجربه ای بهتر از ابزارها، اپلیکیشن ها، بازی ها و دیگر محتویات سرگرمی محور ارائه دهد. ضمناً مایکروسافت و شرکایش -یعنی ایسر، ایسوس، دل، اچ پی و لنوو- برنامه دارند که این کنترلرها را طی تعطیلات کریسمس به بازار آورند.

با هدف جلب توجه توسعه دهندگان به این کنترلرها تازه و نیز آپدیت Creators فصل پاییز، مایکروسافت امروز از کیت توسعه دهندگان واقعیت ترکیبی ویندوز هم رونمایی کرد. توسعه دهندگان ساکن ایالات متحده و کانادا می توانند هدست Acer VR و HP VR را به ترتیب با قیمت 299 و 329 دلار پیش خرید و اواخر تابستان پیشِ رو آنها را دریافت کنند.

در ماه اکتبر گذشته بود که مایکروسافت گفت Edge در آپدیت Creators ویندوز 10 از اشیای سه بعدی و تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی پشتیبانی خواهد کرد. این کمپانی همچنین اعلام نمود که این قابلیت ها به هدست هولولنز محدود نبوده و ایسر، ایسوس، دل، اچ پی و لنوو هدست های واقعیت مجازی مخصوص ویندوز 10 را با قیمت پایه 299 دلار در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار می کنند.

این هدست ها و کنترلرهای حرکتی، بسته به تصمیم تولیدکنندگان ممکن است در قالب یک باندل یا به صورت جداگانه فروخته شوند. به عنوان مثال، ایسر وعده داده که باندل واقعیت مجازی اش (شامل هدست و کنترلرهای حرکتی) قیمتی معادل 399 دلار داشته و طی تعطیلات کریسمس عرضه می شوند. این کمپانی می گوید که در صورت خرید این باندل، تا 100 دلار در هزینه های کنترلر حرکتی اش صرفه جویی خواهند کرد.

تری میرسون، نایب رییس اجرایی گروه ویندوز و دیوایس های مایکروسافت می گوید که این هدست های حرکتی، به کمک سنسورهای تعبیه شده روی هدست به صورت دقیق قادر به دنبال کردن حرکات در میدان دید کاربر خواهند بود و نیازی به اتصال سخت افزارهای جداگانه روی دیوار پیرامون وجود ندارد.

گفتنی است که این کنترلرهای حرکتی، به صورت ابتدایی از سوی خود مایکروسافت توسعه یافته اند و همگی مشخصاتی تقریباً یکسان دارند تا بازی ها و اپلیکیشن ها بدون تفاوت روی سخت افزارهای مختلف اجرا شوند، اما هر تولید کننده می تواند بسته به تمایل خود، تغییراتی در آنها به وجود آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر