اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکوردشکنی بازار سهام ادامه یافت/ نماگر بورس بر فراز ۲۶۱هزار واحد

اقتصادآنلاین - محمدمیلادعبداللهی؛ آخرین روز از معاملات هفتگی بازار سرمایه درحالی پیگیری شد که شاخص کل بورس با رشد  چهار هزار 295 واحد معادل (1.67) درصد برای اولین بار به ارتفاع 261 هزار واحدی رسید و از این حیث رکورد دار شد. ارزش کل معاملات بورسی 1110 میلیارد تومان و حجم معاملات نیز از 3 میلیارد فراتر رفت. گفتنی است ارزش معاملات خرد بورس نیز 1069 میلیارد تومان بود.

همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با (1.65) رشد همراه بود که نشان از ادامه توجه فعالان بورسی به نمادهای کوچکتر بازار است.

ترین‌های معاملات امروز 

طی معاملات روز جاری نمادهای «فولاد»، «همراه»، «اخابر»، «کگل»، «فملی»، «شبندر» و «ومعادن» همگی با چراغ سبز و در مجموع با رشد هزارو775 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بالارفتن شاخص کل داشتند.

از طرفی نمادهای بانک تجارت، سایپا، نوسازی و ساختمان تهران،  فولادمبارکه، مپنا و های وب به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای بورسی معرفی شدند.

در بین نمادهای بورسی بیشترین ارزش معاملات به نمادهای «فاراک»، «حفاری» و «ونیرو» تعلق گرفت.

درادامه، محصولات شیمیایی، گروه‌های خودرو و فلزات اساسی برترین گروهای صنعت بودند و بیشترین ارزش معاملات به این گروه‌ها اختصاص یافت.

همچنین نمادهای «پارسیان»، «شپارس»، «وسینا»، «لسرما»، «ثنوسا» و «نمرینو» با بیشترین  افزایش قیمت، سود بالاتری برای سهامدان خود به ارمغان آوردند. در مقابل «کفپارس»، «بدرخش» و «غبهنوش» با بیشترین تنزل قیمت همراه بودند.

کوتاه از فرابورس

آیفکس نیز با 50 واحد رشد هم سو با شاخص کل بورس پیش رفت و به ارتفاع 3517 واحدی رسید. از سوی دیگر ارزش معاملات فرابورس، هزارو151 میلیارد و حجم معاملات کمی از 2 میلیارد فراتر رفت.

گفتنی در میان نماد های فرابورسی، «ذوب»، «هرمز»، «میدکو»، «شراز» و «سمگا» بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل «کگهر»، «کوثر» و «مادیرا» با بیشترین تاثیر منفی مانع از رشد شاخص کل فرابورس شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان