ماهان شبکه ایرانیان

با حضور کتابداران کشور؛

نخستین دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه برگزار شد

نخستین دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه با حضور ۶۵ تن از همکاران ستادی و کتابداران کشور برگزار شد.

نخستین دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و موسسه احیای فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه با حضور 65 تن از همکاران ستادی و کتابداران نهادی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

این دوره آموزشی در دونوبت صبح و بعدازظهر سه‌شنبه 19 و چهارشنبه 20 اردبیهشت‌ میزبان کتابداران علاقه‌مند به حفظ و تفسیر صحیفه سجادی (مجموعه‌ای از دعاها و مناجات‌ امام چهارم شیعیان، حضرت زین‌العابدین(ع)) در کتابخانه عمومی محقق حلی بود.

«روش مطالعه و تحقیق در صحیفه سجادیه»، «کتاب‌شناسی صحیفه سجادیه» و «روش انس و شرح صحیفه سجادیه» عنوان دروسی بود که توسط محمدمهدی علیقلی و حجت‌الاسلام اعوانی در روز نخست تدریس شد.

روز دوم این دوره نیز به شرح و بررسی «روش آموزش درس‌نامه صحیفه سجادیه»، «روش برداشت از صحیفه سجادیه» و «روش تحقیق و پژوهش در صحیفه سجادیه» توسط حجت‌الاسلام حمید محمدی و استاد محمدمهدی علیقلی اختصاص داشت.

«ایجاد انس و الفت با صحیفه سجادیه و امام سجاد(ع)، جهت تقویت فضای معنوی جامعه»، «تقویت احساس کرامت اخلاقی و برانگیختن عزت‌نفس و روحیه نظم و انظباط در تعدیل عواطف»، «تقویت روحیه حقیقت‌جویی، تعقل، تفکر، مطالعه، تعمق، نقادی و ابتکار در زمینه فرهنگ اسلامی» و «افزایش بصیرت و آگاهی و تأمین رشد و استقلال فکری جامعه اسلامی» از اهداف کلی برگزاری این کارگاه است.

همچنین از اهداف کاربری این دوره آموزشی می‌توان به «آشنایی با صحیفه سجادیه و سیره عملی صاحب کلام، حضرت امام سجاد(ع)»، «متن‌خوانی و متن‌شناسی صحیفه سجادیه و دسترسی به الفاظ و مفاهیم آن به شیوه‌های مختلف و جذاب»، «سبک زندگی اسلامی و کوشش در تحقق آرمان‌های جامعه اسلامی در ابعاد فردی و اجتماعی» و «نخبه‌پروری در زمینه حفظ و تفسیر صحیفه سجادیه و تربیت مربیان توانا» اشاره کرد.

در مراحل بعدی این طرح، در هر استان به 40 تا 80 نفر از همکاران توسط فارغ‌التحصیلان دوره، آموزش داده می شود تا بتوانند برای اعضای کتابخانه‌های عمومی دوره‌های آشنایی با صحیفه سجادیه را برگزار کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان