ویژه‌های مشرق؛

نفتکش ایرانی با مذاکره و دیپلماسی آزاد شد!/ حمله گاز انبری روزنامه کرباسچی به چادر زنان ایرانی

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که «باید با تبدیل چادر مشکی زنان به چادر رنگی، نشاط را به جامعه برگردانیم»! متاسفانه طیف اصلاح طلب نگاه جنسیتی و دکوری به زنان دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نفتکش ایرانی با مذاکره و دیپلماسی آزاد شد!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «بدون دسترسی به مضمون رایزنی‌ها و محتوای گفت‌وگوها میان ایران و بریتانیا، نمی‌توان قضاوت کرد که چه بده بستان و چه معامله‌ای ممکن است برای آزادی نفتکش ایرانی انجام شده باشد، اما روشن است که مذاکره و رایزنی دیپلماتیک راه را برای آزادی این نفتکش هموار کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در ادامه شرایط کنونی با وجود اینکه اروپا حاضر به حمایت از اقدام لندن برای توقیف کشتی حامل نفت ایران نشد، اروپایی‌ها همچنان ممکن است که در موضوع کشتی توقیف شده در تنگه هرمز که پرچم بریتانیا داشت، از لندن پشتیبانی کنند و در این پرونده لندن را محق بدانند. آزادی هر دو نفتکش توقیف شده در چند هفته اخیر می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها در مورد امنیت تجارت خارجی ایران از یک سو و امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس، کمک‌کننده باشد».

در روزهای گذشته «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در اعترافی دیرهنگام تاکید کرد که «روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

علت اصلی آزادی نفتکش ایرانی، مجموعه اقدامات مقتدرانه غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. زبان دیپلماسی در دنیا، زبان اقتدار و قاطعیت است. نفتکش ایرانی با رویکرد مبتنی بر مقاومت آزاد شد و نه دیپلماسی.

رویکرد مقاومت همیشه جواب می‌دهد. آنجا که ایران، پهپاد متجاوز آمریکایی را به قعر دریا فرستاد و ترامپ در نهایت از ایران تشکر کرد. آنجا که ایران مقر تروریست‌های تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران را با مورد هدف قرار داد و سیلی سختی به تروریست‌ها و حامیان آن زد.

** حمله گاز انبری روزنامه کرباسچی به چادر زنان ایرانی

روزنامه سازندگی- متعلق به حزب کارگزاران به مدیرکلی «غلامحسین کرباسچی»- در یادداشتی با عنوان «راهکار افزایش نشاط» به قلم «جهانبخش خانجانی» عضو حزب کارگزاران و سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات نوشت: «جامعه بانشاط به عنوان یکی از بسترهای ضروری برای رشد اجتماعی و تثبیت توسعه شناخته می‌شود. در این بین نشاط در جامعه مقوله‌ای است که باید برای تقویت، حفظ و ایجاد آن تلاش کرد...در بحث پوشش جامعه، ترویج چادرها و روسری‌ها و مقنعه‌ها با رنگ‌های روشن و متین به جای تیره و سیاه فعلی...می‌تواند در این مهم مؤثر باشد. علاوه بر اینکه لباس‌های شاد و متنوع به جای پوشش‌های یکنواخت و کدر که مردم و خصوصاً دانش آموزان را وادار به استفاده از آن می‌کنند، باید ترویج شود».

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که «باید با تبدیل چادر مشکی زنان به چادر رنگی، نشاط را به جامعه برگردانیم»! متاسفانه طیف اصلاح طلب نگاه جنسیتی و دکوری به زنان دارد.

در تابستان سال گذشته شهرداری اصلاح طلب تهران در اقدامی تأمل برانگیز از بنری با شعار «زنان، چهره شهر را تغییر می‌دهند» رونمایی کرد. در میانه این بنر 5 رنگ سبز، آبی، قرمز، نارنجی و مشکی به چشم می‌خورد، در حالی که روی خط مشکی، ضربدر زده شده بود.

این اقدام عجیب شهرداری با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد. یکی از فعالین فضای مجازی در واکنش به این موضوع نوشت: «زنان دفتر نقاشی شما نیستند که بخواهد آن‌ها را نقاشی کنید». یکی دیگر از فعالین فضای مجازی هم نوشت: «کی می‌خواهید بفهمید که زن، آدم است، شیء نیست». دیگری نوشت: «زن سیمان و سازه نیست که شهر را زیبا کند... زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند اما نه آن گونه که لیبرال‌های شهرداری فکر می‌کنند».

اصلاح طلبان همواره ژست دفاع از حقوق زنان به خود می‌گیرند. اما اقداماتی از قبیل «پیشنهاد عقیم کردن زنان کارتن خواب»! و «حمایت تمام قد از قاتل یک زن (نجفی، شهردار اسبق اصلاح طلب تهران)»! و موارد مشابه دیگر موجب شده است که این ژست به قیافه اصلاح طلبان زار بزند.

** تعلل دولت در حذف یارانه ثروتمندان و اخذ مالیات از خانه‌های خالی!

روزنامه ابتکار در یادداشتی به قلم «محمد علی وکیلی» عضو فراکسیون امید مجلس نوشت: «راستش را بخواهید در درون کشور هیچ کار جدی در آواربرداری از آثار جنگ اقتصادی انجام نشده است. و ما توجیهی برای آن نداریم! جز اقدام هرچند مثبت اما کم‌تاثیرگذار در برخورد با چند فاسد اقدام دیگری در مبارزه با اصل فساد انجام نداده‌ایم. مشخص نیست چرا در ایجاد شفافیت به وسیله اصلاحات در ساختار اقتصادی و مدیریتی کشور تعلل می‌ورزیم؟ مشخص نیست چرا برای ایجاد عنصر پاسخگویی در سیاست تردید داریم؟ برای مردم پذیرفته نیست که چرا حذف یارانه ثروتمندان، شفافیت بنگاه‌ها، اخذ مالیات از خانه‌های خالی و به‌طورکلی جلوگیری از فرار مالیاتی به نتیجه نمی‌رسند».

این نماینده اصلاح طلب مجلس، اقدامات تحسین برانگیز قوه قضاییه در برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی را به «اقدام هرچند مثبت اما کم‌تاثیرگذار در برخورد با چند فاسد» تقلیل داده است.

از سوی دیگر وی از عدم حذف یارانه ثروتمندان و عدم اخذ مالیات از خانه‌های خالی گلایه کرده است، بدون آنکه از مجری اصلی مطالبه گری کند!

مجری اصلی حذف یارانه ثروتمندان و اخذ مالیات از خانه‌های خالی، دولت است. متاسفانه دولت آقای روحانی علریغم وعده‌های متعدد تاکنون هیچ اقدامی درخصوص حذف یارانه ثروتمندان و اخذ مالیات از خانه‌های خالی انجام نداده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان