بهرام رادان و مریلا زارعی به سلطه الناز شاکردوست پایان دادند

اکران سینمای ایران در حالی این هفته را سپری کرد که فیلم سینمایی «ایده اصلی» توانست به چندین هفته صدرنشینی بی رقیب «شبی که ماه کامل شد» با بازی الناز شاکردوست پایان دهد.

بهرام رادان و مریلا زارعی به سلطه الناز شاکردوست پایان دادند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سینمای ایران در حالی این هفته را به پایان برد که اضافه شدن فیلمی به چرخه اکران نبود، البته این اتفاق در حالی رخ داد که قرار بود فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» به کارگردانی علیرضا رئیسیان از چهارشنبه 23 مرداد روی پرده برود اما با مراجعه به سامانه فروش بلیت سینما، هنوز خبری از امکان خرید بلیت این فیلم فراهم نشده است و باید دید که علت این اتفاق چیست.

فیلم رئیسیان قرار بود هفته گذشته به سرگروهی سینما فرهنگ اکران شود که به علت به کف فروش نرسیدن فیلم پیشین این گروه، اکرانش یک هفته به تعویق افتاد و گویا این تعویق ادامه دارد.

همچنین در این هفته شاهد یک اتفاق بودیم و آن هم پایان صدرنشینی نرگس آبیار با فیلم «شبی که ماه کامل شد» در جدول فروش هفتگی بود.

فروش همچنان در کانال چهار میلیارد

با این حال از این اتفاق بگذریم و به میزان فروش هفتگی سینمای ایران بپردازیم، این هفته هم فروش همچون هفته های گذشته رضایت بخش نبود و تنها با افزایش 60 میلیون تومانی در مقایسه با هفته گذشته همراه شد و این در حالیست که در تابستان همواره سینمای ایران روند خوب فروش را تا پایان فصل حفظ می‌کرد اما گویا فیلم‌های روی پرده آنطور که باید و شاید در جلب نظر مخاطبان موفق نبودند.

این هفته مجموع فروش هفتگی به چهار میلیارد و 678 میلیون تومان رسید که دو میلیارد و 672 میلیون تومان آن اختصاص به شهر تهران داشت. همچنین 392 هزار و 756 نفر در این هفته به تماشای فیلم های روی پرده نشستند که سهم اهالی تهران 183 هزار و 984 نفر بوده است.

ایده اصلی صدرنشین شد/ شبی که ماه کامل شد سقوط

فارغ از اوضاع نه چندان خوشایند فروش سینما، به سراغ رقابت داغ و حساس فیلم‌ها برویم جایی که آزیتا موگویی با فیلم «ایده اصلی» توانست به سلطه طولانی مدت فیلم «شبی که ماه کامل شد» بر گیشه هفتگی پایان ببخشد.

این هفته فیلم موگویی به فروش 664 میلیون و 832 هزار تومان دست پیدا کرد و این اتفاق در حالی رخ داد که «شبی که ماه کامل شد» با سقوط سه پله‌ای ناگهانی و فروش 495 میلیون و 647 هزار تومانی در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش این هفته قرار گرفت.

آزیتا موگویی تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش را نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآورد، فیلمی که درباره راه اندازی یک پروژه بزرگ با همکاری ایران و اسپانیا در جنوب ایران ساخته شده است و داستان طمع افراد مختلف برای پیروزی در این مناقصه را  روایت می‌کند.

بهرام رادان، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مهرداد صدیقیان و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «ایده اصلی» را تشکیل می‌دهند، چهره‌هایی که دارای محبوبیت قابل قبولی میان مخاطبان سینما هستند و با شروع چشمگیر این فیلم در هفته اول اکران و رسیدن به صدر جدول فروش به نظر می رسد می توان به «ایده اصلی» به عنوان یکی از آثار پرفروش سینمای ایران در سال 98 نگاه کرد.

جانان با امین حیایی نمی‌فروشد

دیگر فیلمی که یک هفته از اکرانش می گذرد، «جانان» ساخته کامران قدکچیان با بازی امین حیایی است. فیلمی که داستانی عاشقانه را روایت می‌کند و از دیگر بازیگرانش می توان به مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه خواه و ... اشاره کرد.

این فیلم با وجود آنکه از حضور ستاره محبوبی چون حیایی بهره‌مند است اما هنوز نتوانسته در میان فیلم‌های روی پرده جای برای خود دست و پا کند تا دیده شود. البته مطمئنا حضور حیایی در هر فیلمی هم نمی تواند تضمین کننده فروش باشد و موضوع، حال و هوای اثر و همچنین سایر بازیگران در این مسئله نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

«جانان» این هفته را با فروش 69 میلیون و 481 هزار تومانی به پایان برد.

ایکس لارج و تگزاس در اوج

این هفته دو فیلم کمدی پا به پای هم توانستند در صدر جدول حضور پیدا کنند، «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی که هر چه به روزهای پایانی اکرانش نزدیک می شود بیشتر می فروشد و «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی که از هفته دوم اکران توانست حسابی دل مخاطبان را ببرد و با فروش خوبی که داشت به صدر جدول رسید.

این دو فیلم با کنار گذاشتن «شبی که ماه کامل شد» دومین و سومین فیلم پرفروش این هفته بودند و به ترتیب 532 میلیون و 667 هزار تومان و 525 میلیون و 136 هزار تومان فروختند.

«تگزاس 2» با این روند تا به امروز 23 میلیارد و 831 میلیون تومان فروش داشته است و عنوان دومین فیلم پرفروش سال را پس از «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی با 27 میلیارد و 585 میلیون تومان در اختیار دارد.

ادامه روند خوب قسم، افت نامحسوس قصر شیرین

حال سری به فیلم های دیگر روی پرده بزنیم، جایی که فیلم سینمایی «قسم» دومین ساخته سینمایی محسن تنابنده با وجود آنکه رشد محسوسی را تجربه نکرده است اما به روند خوب هفته گذشته ادامه داده است.

این فیلم 360 میلیون و 992 هزار تومان فروخته است و در آستانه عبور از مرز یک میلیارد تومان فروش است.

«قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی دیگر فیلم روی پرده است که این هفته هم توانست روندی نسبتا خوبی را دنبال کند و تنها افت چند میلیون تومانی را در گیشه در مقایسه با هفته گذشته تجربه کرد.

فیلم میرکریمی با 490 میلیون و 570 هزار تومانی که این هفته فروش داشت، فروش کلی خود را به یک میلیارد و 987 میلیون تومان رساند.

در ادامه جزییات فروش هفتگی و کلی فیلم‌های روی پرده را به صورت تفکیک شده از تاریخ جمعه 18 مرداد تا صبح روز 25 مرداد مشاهده می‌کنید. (آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی

فروش کلی

ایده اصلی

آزیتا موگویی

664 میلیون و 832 هزار تومان

840 میلیون و 997 هزار تومان

تگزاس 2

مسعود اطیابی

532 میلیون و 667 هزار تومان

23 میلیارد و 831 میلیون تومان

ایکس لارج

محسن توکلی

525 میلیون و 136 هزار تومان

چهار میلیارد و 884 میلیون تومان

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار

495 میلیون و 647 هزار تومان

17 میلیارد و 174 میلیون تومان

قصر شیرین

رضا میرکریمی

490 میلیون و 570 هزار تومان

یک میلیارد و 987 میلیون تومان

سرخپوست

نیما جاویدی

376 میلیون و 654 هزار تومان

13 میلیارد و 148 میلیون تومان

قسم

محسن تنابنده

360 میلیون و 992 هزار تومان

817 میلیون و 609 هزار تومان

زهرمار

جواد رضویان

324 میلیون و 866 هزار تومان

پنج میلیارد و 319 میلیون تومان

تپلی و من

حسین قناعت

281 میلیون و 367 هزار تومان

909 میلیون و 348 هزار تومان

نیوکاسل

محسن قصابیان

196 میلیون و 400 هزار تومان

یک میلیارد و 405 هزار تومان

سرکوب

رضا گوران

131 میلیون و 21 هزار تومان

644 میلیون و 883 هزار تومان

ما همه با هم هستیم

کمال تبریزی

92 میلیون و 542 هزار تومان

10 میلیارد و 439 میلیون تومان

سامورایی در برلین

مهدی نادری

78 میلیون و 787 هزار تومان

شش میلیارد و 272 میلیون تومان

جانان

کامران قدکچیان

69 میلیون و 481 هزار تومان

85 میلیون و 117 هزار تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان