نگاهی آماری به معتبرترین لیگ قاره سبز؛

لالیگا زیر ذره بین اعداد و ارقام/ مقایسه کامل بارسلونا و رئال در فصل جدید +عکس

لالیگا به زودی کلید خواهد خورد و البته امثال نیز مانند سالهای گذشته بی نظمی در تقویم دست کم در تاریخ شروع آن به چشم می خورد.

سرویش ورزش مشرق – فوتبال باشگاهی لالیگا امسال نیز با حمایت مالی بانک سانتاندر اسپانیا کلید خواهد خورد و در کنار لیگ های معتبر اروپایی مانند لیگ برتر انگلیس، سری A ایتالیا، بوندس لیگای آلمان و شاید لوشامپیونه فرانسه، همچنان به استناد رای مردم قاره سبز در روزنامه های بزرگ این منطقه، معتبرترین لیگ در صدر جدول حساسیت و جذابیت است. تنها دو نام رئال مادرید و بارسلونا برای اثبات این جذابیت و بی همتایی در فوتبال قاره اروپا کفایت می‌کند.

وب سایت آس اسپانیا در ابعاد مختلف این لیگ بزرگ را زیر ذره بین گرفته است، و در گام نخست به سراغ میزان هزینه باشگاه ها برای خرید بازیکن رفته است.

مثل همیشه رئال مادرید در صدر جدول ایستاده و با 305 میلیون یورو بالاترین میزان هزینه کرد را در اختیار دارد. پس از رئال مادرید ، تیم فوتبال باشگاه بارسلونا با ثبت 255 میلیون یورو در رتبه دوم ایستاده است.

باشگاه های اتلتیکومادرید با 243 میلیون یورو و سویا با 149 میلیون یورو در رتبه های سوم و چهارم ایستاده اند. می توان رقم 305 میلیون یورویی رئال مادرید را در کنار رقم 5 میلیون یورویی باشگاه رئال مایورکا قرارداد تا ثروت و حرص خرید و فروش بازیکن و ستاره محوری در رئال مادرید بیشتر به چشم بخورد.

در بخش دیگری از این گزارش نویسنده نگاهی به مهمترین بازی های این فصل از لالیگا انداخته و معتقد است که مهمترین بازی از هفته هفتم شروع می شود، جدالی بین اتلتیکومادرید و رئال مادرید به میزبانی خرس های جنوب پایتخت اسپانیا در استادیوم متروپولیتانو، پس از آن می شود به جدال مهم دو تیم فوتبال باشگاهی بارسلونا و رئال مادرید از هفته دهم لالیگا اشاره کرد که به میزبانی بارسلونا انجام خواهد شد و این نشان می دهد که رئال مادرید دو بازی بزرگ خارج از خانه را پیش روی خود می بیند که امتحانی سخت برای زیدان و شاگردانش محسوب می شود.

در این جدول می توانید فهرست بازی های مهم با ذکر شماره هفته را مشاهده کنید.

در ادامه این گزارش به انقلاب تاکتیکی زیدان در ترکیب تازه احیا شده رئال مادرید اشاره شده است، جایی که وینیسیوس محکوم به انجام معجزه در خط حمله رئال مادرید است و شاید همه امید کریم بنزما به همکاری آزارد با او باشد. پشت سر آنها، کروس و مودریچ حضور دارند و اگر دستشان رو نشده باشد باز هم می توانند در لالیگا هنرنمایی کنند. کاسمیرو حالا به بلوغ فکری خوبی در لالیگا رسیده و زیدان قرار است بیش از گذشته به او اعتماد کند. مارسلو، واران، راموس و کارواخال خط دفاعی پیر و نگران کننده رئال مادرید را تشکیل می‌دهند.

پس از آن به ترکیب تیم فوتبال بارسلونا اشاره شده است که طی آن سوارس جلوتر از همه اما کمی بی نظم و در کنار گریژمان و مسی بازی خواهد کرد، یک خط حمله پریشان اما هدفمند، ترکیبی پارادوکسیکال از عظمت مسی و هوشمندی گریژمان با چاشنی شیطنت های سوارس.

بوسکتس، راکیتیچ و دی یونگ میانه میدان بارسلونا را کنترل خواهند کرد که چندان قابل اعتماد و باشکوه به نظر نمی‌رسند. آلبا، پیکه، سمدو و لنگلت بر عکس مادرید، خط دفاعی خوبی را برای تیمشان رقم زده اند.

درباره توپ مخصوص لالیگا نیز در این گزارش مطلبی منتشر شده که اشاره به ریزه کاری ها و مهندسی مواد در این تکنولوژی خیره کننده دارد که گویا برای اولین بار در دنیای فوتبال به حمایت مالی پوما، صورت گرفته است.

تمام قطعات توپ مخصوص لالیگا چسبانده شده و هیچ دوختی در کار نیست. هیچ درزی به چشم نمی‌آید، طراحی خاص پوسته از بافت زبر توپ مخصوص گلف الهام گرفته و البته وزن توپ دقیقا طبق استانداردهای فیفا خواهد بود.

بیشترین تعداد هت تریک در لالیگا همچنان از ان کریستیانو رونالدوی پرتغالی است، بالاترین میزان گل زده در بازی های لالیگا در اختیار لیونل مسی است و بیشترین تعداد بازی از آن سوبیسارتا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان