شهردار تهران:

اراضی عباس‌آباد را به یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل پایتخت بدل می‌کنیم

حناچی ضمن تأکید بر گسترش عرصه‌های عمومی در پایتخت برای استفاده شهروندان، گفت: به دنبال فراگیری طرح تفکیک پسماند از مبدأ هستیم تا درنهایت محموله کمپوست به آرادکوه منتقل شود.

اراضی عباس‌آباد را به یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل پایتخت بدل می‌کنیم

خبرنگار: پاینده/اراضی عباس‌آباد را به یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل پایتخت بدل می‌کنیم / نیروگاه 2 مگاواتی آرادکوه مجدد راه‌اندازی شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین افتتاح و بهره‌بردرای پروژه‌های خدماتی و فرهنگی مجموعه اراضی عباس‌آباد شامل کلنگ‌زنی مجموعه چهارباغ، افتتاح ایستگاه 110 آتش‌نشانی و بهره‌برداری از دریاچه هنر ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیش‌رو و سالگرد ورود آزادگان به کشور در سخنانی، گفت: امروز 3 پروژه را افتتاح کردیم که یکی از آن‌ها پروژه چهارباغ بود که مساحت آن 42 هکتار بود و باید اعلام کنم این بهترین هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم پایتخت بود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه 110 آتش‌نشانی، گفت: عدد 110 را به فال نیک می‌گیریم که به حروف ابجد به نام حضرت علی (ع) است.


بیشتر بخوانید؛ هدیه رهبر انقلاب به شهروندان تهرانی به مناسبت عید غدیر


او با اشاره به احداث باغ به روش ایرانی اسلامی، گفت: مجموعه چهارباغ تلاش دارد که با روش ایرانی اسلامی احداث و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و باید اعلام کنم اساس باغ‌سازی در ایران یکی از قدیمی‌ترین روش‌هایی است که سابقه جهانی نیز دارد.

شهردار تهران با اشاره به این نکته که قبل از انقلاب قرار بود در اراضی عباس‌آباد شهستان ساخته شود، گفت: در سال 84 شورای عالی شهرسازی طرحی را تصویب کرد که در آن طرح توسعه اراضی عباس‌آباد و اضافه شدن آن به عرصه‌های عمومی اجرا شد و باید اعلام کنم هنوز این طرح به صورت کامل اجرا و عملیاتی نشده است.

حناچی افزود: در تیرماه سال 72 پیرو نامه‌ای از سوی وزیر مسکن وقت به رهبر معظم انقلاب، نقشه راهی برای اراضی عباس‌آباد ترسیم شد که با موافقت رهبر انقلاب اقدام مهمی در این مسیر صورت گرفت.

او با تأکید بر این نکته که اراضی عباس‌آباد باید به پهنه فرهنگی و باز شهری اضافه شود، افزود: امروز اراضی عباس‌آباد به یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل شهر تهران تبدیل شده است که در مرکز چهار شریان اصلی پایتخت قرار گرفته است.

شهردار تهران با اشاره به وجود پل طبیعت، گفت: امروزه پل طبیعت به یکی از المان‌های شهر تهران تبدیل شده است که در کنار میدان آزادی جهانیان آن را به عنوان نماد شهر تهران می‌شناسند و این نقشه راه ماست و باید این مسیر را دنبال کنیم.

حناچی با اشاره به وجود آسمان‌نما، باغ موزه دفاع مقدس و ... در اراضی عباس‌آباد، گفت: می‌توانیم این فضا را به گنجینه‌ای بدل کنیم که سال‌ها برای مردم پایتخت بماند.

او با تأکید مجدد بر احداث و رونمایی از ایستگاه آتش‌نشانی و تجهیزات این ایستگاه، گفت: احداث ایستگاه 110 آتش‌نشانی نقطه عطفی بود و باید اعلام کنم که امروزه تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با زمان حادثه پلاسکو قابل قیاس نیست.

شهردار تهران با گرامیداشت یاد جان باختگان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تصریح کرد: تجهیزاتی که امروز رونمایی شد، ماه‌عسل اقدام شجاعانه شورای شهر تهران بود که با تصویب مصوبه‌ای بخشی از بودجه مدیریت شهری را صرف خرید و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی کردند.

حناچی درباره آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند، گفت: به دنبال آن هستیم که با مشارکت شهروندان و اجرای طرح تفکیک از مبدأ، پسماند انتقالی به آرادکوه تنها کمپوست باشد تا بتوان از آن در دیگر بخش‌ها استفاده کرد و نوید دیگر من است که نیروگاه 2 مگاواتی آرادکوه مجدد راه‌اندازی شد.

نیروگاه 2 مگاواتی آرادکوه  راه‌اندازی شد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان