گزارش صدمات شدید ریه به علت کشیدن سیگار الکترونیکی (وایپر)

۱۲ مورد تایید شده و ۱۳ مورد دیگر از ۸ آگوست (۱۷ مرداد ۹۸)، تحت بررسی قرار گرفتند. شش جوان پس از مصرف، به دلیل مشکلات تنفسی شدید در بیمارستان بستری شده‌اند و پنج پرونده دیگر نیز از ۹ آگوست تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

گزارش صدمات شدید ریه به علت کشیدن سیگار الکترونیکی (وایپر)

به تازگی، تعدادی صدمات شدید ریه به دلیل مصرف وایپر در چند ایالت آمریکا، از جمله ایالت مینه‌سوتا گزارش شده است. این بیماران علائمی از قبیل تنگی نفس، تب، سرفه، استفراغ، اسهال، سردرد، سرگیجه و درد قفسه سینه داشتند و برخی از آنها تا چندین هفته در بیمارستان بستری بودند. همچنین تعدادی از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

دکتر روت لینفیلد، مدیر بخش پزشکی و اپیدمیولوژیست ایالتی، در بیانیه‌ای گفت: “هنوز بسیاری از سؤالات بی پاسخ وجود دارد، اما مضرات سلامتی ناشی از همه گیر شدن وایپر در بین جوانان در مینه‌سوتا همچنان رو به افزایش است.”

وی اضافه کرد: “ما ارائه دهندگان و والدین را ترغیب می‌کنیم که به دلیل ایجاد مشکلات غیر قابل توضیح در تنفس و آسیب به ریه‌ها و دیگر بیماری‌ها ، بیشتر مراقب و نگران سیگارهای الکتریکی باشند.”

12 مورد تایید شده و 13 مورد دیگر از 8 آگوست (17 مرداد 98)، تحت بررسی قرار گرفتند. شش جوان پس از مصرف، به دلیل مشکلات تنفسی شدید در بیمارستان بستری شده‌اند و پنج پرونده دیگر نیز از 9 آگوست تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

همه بیماران قبل از بستری در بیمارستان، سیگار الکتریکی مصرف می‌کردند، اما ما تمام محصولاتی که آنها استفاده می‌کردند را نمی‌دانیم.

محصولات مورد استفاده می‌توانند شامل تعدادی ماده از جمله نیکوتین،THC ، کانابینوئیدهای مصنوعی یا ترکیبی از اینها باشند.

به گزارش سی ان ان، مقامات بهداشتی مینه‌سوتا با ادارات بهداشت محلی، ایالت های دیگر و آژانس های فدرال همکاری می‌کنند تا مشخص کنند کدام محصولات وایپر توسط بیماران استفاده می‌شود و از کجا به دست می‌آیند.

به گفته کارشناسان بهداشت، انواع مواد موجود در مایع (جویس) سیگارهای الکترونیکی می‌توانند خطراتی را ایجاد کند، اما در مورد خطرات کوتاه مدت و طولانی مدت سلامتی ناشی از سیگارهای الکترونیکی اطلاعات کمی وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان