معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان:

رسانه‌های "افغانستان و پاکستان" بهبود دهنده روابط ۲ کشور هستند

سانچارکی گفت: رسانه‌ها نقش مهم و بنیادی در روشن‌سازی ذهن‌ها داشته و دیدگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کنند و لازم است در این راستا نقش ارزشمندی را دربهبود روابط میان دو کشور ایفا کنند.

رسانه‌های به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، سید آقا حسین فاضل سانچارکی معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با شماری از مسولان و نمایندگان رسانه‌های تصویری، صوتی و مکتوب پاکستان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار که شماری از مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، «فیهم دشتی» رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران وخبرنگاران افغانستان و «اخترمنیر» رایزن فرهنگی سفارت پاکستان در کابل نیز حضور داشت، در رابطه با نقش رسانه‌ها بهبود روابط میان 2 کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
سانچارکی در این دیدار گفت: با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی میان مردمان 2 کشور، مردم افغانستان همیشه خواهان مناسبات نیک و روابط حسنه با پاکستان بوده و آن را به نفع دو کشور و ثبات در منطقه می‌دانند.
 
وی همچنین از برخورد خوب و همدلی مردم پاکستان در دوران جهاد با مهاجرین افغانستان، تشکر و قدردانی کرد.
 
معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان گفت: رسانه‌ها نقش مهم و بنیادی در روشن‌سازی ذهن‌ها داشته و دیدگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کنند و لازم است در این راستا نقش ارزشمندی را دربهبود روابط میان دو کشور ایفا کنند.
 
وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با تاثیر بر سیاسیون دو کشور آنها را از اعمال سیاست‌های جنگ‌طلبانه که به نفع هیچ کشوری نیست، خارج کنند و روابط دو کشور بهبود یابد.
 
سانچارکی خاطر نشان کرد: حضور اهالی رسانه‌های پاکستانی در افغانستان می‌تواند نقش سازنده و مثبتی را دربهبود روابط میان دو کشور، ایفا کند.
 
همچنین در این دیدار مسئولان و نمایندگان شماری از رسانه‌های پاکستانی به بیان نظرات خود در رابطه با چگونگی روابط و وضعیت میان 2 کشور پرداخته و بر تلاش‌های بیشتر اصحاب رسانه بر بهبود روابط 2 کشور تاکید کردند.
 
به گزارش آریانا نیوز، چندی قبل نیز شماری از اصحاب رسانه‌های افغانستانی به پاکستان سفر کرده بودند.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر