رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

هلال احمر باید سرمایه اجتماعی خود را تقویت کند

پیوندی گفت: هلال احمر و سایر تشکل‌های مردم نهاد باید سرمایه اجتماعی خود را تقویت کنند.

هلال احمر باید سرمایه اجتماعی خود را تقویت کند

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در همایش ملی خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر که صبح امروز (یکشنبه بیست و هفتم مردادماه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: سیل اخیر باعث شد خسارت زیادی به مردم وارد شود و جمعیت هلال احمر هم تلاش کرد تا با تمام توان خود در خدمت مردم باشد، مردم آسیب دیده باید قضاوت کنند که آیا توانستیم خدمات رسان باشیم یا خیر.

او افزود: بر اساس نظر کارشناسان در امدادرسانی سیل اخیر نمره قابل قبولی کسب کردیم، اما به این معنی نیست که کار‌ها به نحو احسن انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: همایش امروز برای این نیست که بگویم کار خدمت رسانی به مردم سیل زده به پایان رسیده است.

او افزود: جمعیت هلال احمر دست خود را به سوی تشکل‌ها دراز می‌کند تا هم افزایی خوبی برای مواقع بحرانی و غیربحرانی با یکدیگر داشته باشیم.

پیوندی با اشاره به زلزله کرمانشاه با بیان اینکه در جریان سیل اخیر همدلی و هم افزایی مردم در استان‌های مختلف به نحو احسن اتفاق افتاد، گفت: جمعیت هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه به همراه تشکل‌ها و نهادهای مردمی خدمات بسیاری را به مردم زلزله زده ارائه کرد، اما رضایتمندی در نتیجه امدادرسانی به مردم سیل زده در زمان کمک به زلزله زدگان اتفاق نیفتاد، زیرا انسجام و همدلی اخیر در آن زمان وجود نداشت.

پیوندی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های خود سعی داریم که به سلبریتی‌ها و هنرمندان توجه بیشتری کنیم، چراکه همیشه باید به افراد علاقه مند به خدمات رسانی اهمیت داده شود.


بیشتر بخوانید: پیوندی: ارتباط جمعیت هلال احمر با خیریه‌ها باید گسترده‌تر شود


او با بیان اینکه هیچ رقابتی بین تشکل‌های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر نیست، گفت: این ارتباط و هماهنگی باید منوط به زمان حادثه و بحران نشود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: باوجود اینکه کشور حادثه خیزی هستیم، اما به غیر از حادثه هم باید این هماهنگی را با سمن‌ها و خیریه‌ها داشته باشیم.

پیوندی در پاسخ به این سوال که چرا در مواقع بحران از دولت کمک گرفته نمی‌شود؟ گفت: برخی از مواقع حوادث به نوعی است که‌ دولت نمی‌تواند در زمانی کوتاه و با سرعت خدمت رسانی خوبی داشته باشد، بنابراین دست نیاز به سوی مردمی دراز می‌شود که علاقه مند به کمک کردن هستند.

او افزود: اگر مردم در سختی‌ها کنار هم نباشند، در مواقع دیگر نیز این انسجام و همدلی وجود نخواهد داشت، بنابراین تمرین خوبی است که مردم در مواقع سختی به هم کمک یکدیگر بیایند و مشکلات را برطرف کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد و هلال احمر باید بتوانند سرمایه اجتماعی خود را تقویت کنند، گفت: همه سعی می‌کنیم که این سرمایه اجتماعی که اساس آن امید بر آینده است را تقویت کنیم و افزایش دهیم.

او افزود: نباید هیچ کاری را در جهت از بین بردن اعتماد مردم به سمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر انجام دهیم.

پیوندی با ارائه گزارشی دقیق از توزیع باقی کمک‌های مردمی میان مردم سیل زده گفت: در مرحله اول کالا خریداری کردیم و در مرحله دوم به سرپرست‌های خانوار برای کمک به باسازی منازلشان کمک بلاعوض خواهیم داد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با تمام توان در خدمت مردم هستیم تا مشکلات مردم هر چه زودتر حل شود.

لزوم هم افزایی هرچه بیشتر هلال احمر و تشکل‌های مردم نهاد برای مواقع بحرانی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان