هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای صندوق ۲۰۶ کذب است

مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی ایران خودرو ضمن رد کردن خبر مربوط به هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری طراحی صندوق ۲۰۶ عنوان کرد که هزینه این طراحی ۱۲ میلیون دلار بوده است

مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی ایران خودرو ضمن رد کردن خبر مربوط به هزینه 250 میلیون دلاری طراحی صندوق 206 عنوان کرد که هزینه این طراحی 12 میلیون دلار بوده است.
به نقل از میزان، منوچهر منطقی در این خصوص توضیح داد که طراحی خودرو باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی باشد و برای این منظور باید نمونه سازی و قالب زنی صورت پذیرد بعلاوه ایجاد خط تولید ای نیز از دیگر هزینه های این بخش است.
مدیرعامل اسبق ایران خودرو اظهار کرد که طراحی صندوق 206 با مبلغی 12 میلیون دلاری صورت پذیرفته که با توجه به نرخ ارز در آن زمان چیزی حدود 12 میلیارد تومان می شود. اگر هزینه ساخت طراحی، ساخت نمونه، تست‌ها و سایر موارد را نیز در نظر بگیریم باز هم از مبلغ ذکر شده 250 میلیون دلاری کمتر است.
وی در ادامه توضیح داد که مباحث فنی را نباید با بخش های سیاسی در هم آمیخت. طراحی در نظر گرفته برای 206 صندوق مربوط به 15 سال قبل بوده و مطرح کردن آن در زمان فعلی بی معنی است. این موضوع با عنوان تحقیق و تفحص در مجلس بررسی و همه هزینه ها و رقم ها دیده شده است و هر کجا ایرادی وارد بوده توضیحاتی نیز ارائه شده است. زیر سوال بردن صنعت خودروسازی و طراحی مهندسان مجرب کشور چندان کار پسندیده نبوده و در واقع این کار خلاف منویات رهبری می باشد.
پیش تر بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود؛ طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو 206، 250 میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان