ماهان شبکه ایرانیان

بررسی مسائل و مشکلات نمایشگاه کتاب در جریان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در بازدیدی از نمایشگاه کتاب مسائل و مشکلات مطرح را مورد بررسی قرار داده اند.

بررسی مسائل و مشکلات نمایشگاه کتاب در جریان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در جریان این بازدید که دکتر بروجردی رئیس کتابخانه ملی و صالحی معاون وزیر ارشاد نیز حضور داشتند در خصوص وضعیت نمایشگاه امسال در مقایسه با سال قبل و همچنین کیفیت حضور ناشران و تعداد آن‌ها و نیز درباره مشارکت کشورهای خارجی در این نمایشگاه توضیحاتی ارائه شد.

وی افزود: معاون وزیر ارشاد بیان کرد که چهار کشور دیگر نیز درخواست کرده اند تا برای سال آینده به عنوان کشور مهمان حضور داشته باشند، امسال کشور ایتالیا به عنوان کشور مهمان نمایشگاه کتاب بود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:  در جریان این بازدید در خصوص مشکلات و زیرساخت‌های نمایشگاه نیز سوالاتی مطرح شد که معاون وزیر ارشاد بیان کرد شهرداری از سال گذشته تا به حال تغییر و تحولی نسبت به وضعیت نمایشگاه انجام نداده است.

وی تصریح کرد: مسائلی هم در خصوص وضعیت رفت و آمد شهروندان مطرح شد که معاون وزیر ارشاد اظهار داشت وسیله نقلیه لازم در نظر گرفته شده و در برخی ساعات پرتردد نیز به صورت رایگان حمل و نقل انجام می‌شود.

وی افزود:‌بنده نیز پیشنهاد کردم تا همانند جشنواره فیلم فجر که در برخی از مراکز استان ها هم به صورت همزمان برگزار می‌شود نمایشگاه کتاب نیز در چند استان همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برگزار شود تا بتواند نسبت به کاهش رفت و آمدها هم کمک کند.

به گفته ذوالقدر حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در خصوص تفاوت های نمایشگاه امسال با سال گذشته و همچنین حضور ناشران خارجی سوال کرد که گفته شد نسبت به سال گذشته تعداد ناشران با توجه به خدماتی که ارائه شده افزایش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان