واکنش تولیدکننده داروی اوستین به مشکلات ایجاد شده برای بیماران

به گزارش اقتصادآنلاین، انتشار مجدد این خبر موجب نگرانی مصرف کنندگان این دارو شد این در حالی است که عوارض جانبی یاد شده پس از تجویز داخل چشمی داروهایی که  توسط شرکت رش تأیید نشده است، بروز پیدا کرده است.  

بنا به این گزارش در حال حاضر هیچ‌گونه عارضه جانبی مشابه و مرتبط با داروی اوستین® که از طریق کانال‌های وارداتی رسمی و تحت کنترل به کشور وارد شده باشند، گزارش نشده است.   

شایان ذکر است، پس از وقوع این حادثه در سال 1393، طی همکاری شرکت رش با سازمان غذا و داروی ایران، سری ساخت داروی مذکور برای بررسی بیشتر و انجام آزمایشات کیفی به طور مجزا به واحد کنترل کیفیت شرکت رش واقع در سوییس فرستاده شد. نتایج این بررسی ها حاکی از آن است که داروهای یاد شده تقلبی و فاقد اصالت بوده است. 

بدیهی است شرکت رش پارس هیچ مسئولیتی در قبال کیفیت و ایمنی داروهایی که به طریقی غیر از کانال‌های رسمی واردات این شرکت به کشور می‌رسند بر عهده نداشته و همواره در همکاری با مقامات ذی‌ربط تمامی تلاش خود را به‌کار بسته تا داروهای این شرکت که تنها از طریق کانال‌های رسمی واردات به کشور می‌رسند، با حفظ کیفیت در دسترس تمامی بیماران در اقصی‌نقاط کشور قرار گیرد. 

رش پارس با تداوم پایبندی به قوانین و مقررات جهانی فارماکوویژیلانس، که به بررسی و ردیابی عوارض جانبی دارویی می‌پردازد، از تمام هموطنانی که از محصولات رش استفاده می‌کنند درخواست دارد که اقدام به خرید داروهای حاوی برچسب اصالت نموده و اطلاعات مندرج در برچسب مذکور را از طریق سامانه‌های معتبر استعلام کنند. به علاوه هرگونه عوارض جانبی بروز پیدا کرده با داروهای رش را از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در ذیل، به پزشک معالج خود و واحد ایمنی دارویی این شرکت گزارش کرده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان