باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نگرانی صاحبان خودروهای توقیفی خاک خورده در پارکینگ‌ها برای ترخیص/ مهلت یک ساله برای پرداخت جرائم

نگرانی صاحبان خودروهای توقیفی خاک خورده در پارکینگ‌ها برای ترخیص/ مهلت یک ساله برای پرداخت جرائم

برخی از رانندگان وسایل نقلیه از طرح تقسیطی جرائم رانندگی اطلاعی ندارند و نگران وسایل نقلیه توقیفی خود در پارکینگ‌ها و جفت و جور کردن مبلغ جریمه خود هستند.


نگرانی صاحبان خودروهای توقیفی خاک خورده در پارکینگ‌ها برای پرداخت جرایم/ مهلت یک ساله برای ترخیصنگرانی صاحبان خودروهای توقیفی خاک خورده در پارکینگ‌ها برای ترخیص/ مهلت یک ساله برای پرداخت جرایمبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماهی از اجرای طرح تقسیطی کردن جرائم بالای یک میلیون تومان می‌گذرد، طرحی که پلیس راهنمایی و رانندگی برای تسهیل پرداخت جرائم و ترخیص وسایل نقلیه توقیفی رانندگان اجرایی کرده، اما نبود اطلاعات کافی افراد در این زمینه، چالش‌هایی را به وجود آورده است.

اجرای این طرح شرایطی دارد که رانندگان وسایل نقلیه باید مدنظر داشته باشند، به عنوان مثال: خودرو‌ها نباید در سن فرسودگی باشند، حال برای خودرو‌های سواری 20 سال، خودرو‌های عمومی بنزین سوز و خودرو‌های دوگانه سوز 12 سال و برای موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز 6 سال سن تعیین شده است و در نظر داشته باشید که این وسایل نقلیه نباید برای رانندگان حادثه ساز باشند.

فاقد جرائم قضایی بودن وسیله نقلیه از موارد مهم دیگری است که رانندگان باید در نظر داشته باشند و در صورت داشتن هر یک از موارد ذکر شده نمی‌توانند از این طرح بهره ببرند.

این روزها ناآگاهی برخی از رانندگان از شرایط اجرای طرح تقسیطی کردن جرائم بالای یک میلیون تومان موجب نگرانی بسیاری از آن‌ها برای ترخیص خودروهای توقیفی خود از پارکینگ‌ها و پرداخت جریمه شده است، چراکه برخی از این خودروها وسیله تأمین معاش و خرج زندگی آن‌ها هستند.

رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارند، به واسطه این طرح می‌توانند وسایل نقلیه خود را به راحتی از پارکینگ‌ها ترخیص کنند و نگران هیچ گونه توقیف اضافی در پارکینگ‌ها نباشند.


بیشتر بخوانید: 200 هزار خودرو توقیفی در پارکینگ‌ها خاک می‌خورند


گفتنی است؛ رانندگان این خودرو‌ها می‌توانند جرایم خود را به صورت اقساطی در مهلت یک ساله از طریق درگاه‌های پلیس راهور پرداخت کنند، البته رانندگان باید ظرف مهلت یک ساله، اقساط وسایل نقلیه خود را پرداخت کنند، چراکه مهر شکایت در شناسنامه خودرو ثبت خواهد شد و به آن‌ها اجازه فروش پیش از پرداخت کامل جریمه داده نمی‌شود.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید خود از ستاد ترخیص خودرو در این باره گفت: مردم در سراسر کشور در حال مراجعه برای استفاده از این طرح هستند و هر روزی که درخواست‌شان را با مدارک لازم ثبت کنند، می‌توانند خودرو خود را ترخیص کنند.

ماجرای اجرای طرح تقسیطی جرائم رانندگی برای ترخیص خودروهای توقیفی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان