واکنش جهانگیری به ادعای واهی آمریکا در مورد نفتکش ایران

خبرگزاری تسنیم: اسحاق جهانگیری دقایقی پیش در آیین افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری شهدای نوشهر در بندر نوشهر با گرامیداشت هفته دولت و یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با تقدیم خون‌های خود شهدای بسیاری را از جمله شهدای ترور تقدیم اسلام کرده و با اکنون ایران اسلامی را به مسیر توسعه و رشد متوازن هدایت کنیم.

وی افزود: اگر مسئولان آمریکایی با دقت پرونده گروهک منافقین را در ایران بازبینی کنند مطلع می‌شوند که منافقین چه ترور‌هایی را علیه ملت ایران داشتند و صرفاً در دوران انقلاب با مشاهده مردمانی که جرم اصلی آنان مسلمانی و حزب‌اللهی بودن بوده آنان را می‌کشتند و ترور می‌کردند حال مسئولان آمریکایی ایران را حامی تروریسم می‌دانند. آیا کشوری که 17 هزار شهید ترور تقدیم اسلام و انقلاب کرده شایسته این همه دروغ و تفرقه‌افکنی از سوی استکبارگران است؟

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه استکبار جهانی به سردمداری آمریکا پایان حکومت اسلامی ایران را در چهل سالگیش قلمداد می‌کردند که این دروغ آنان نیز برملا شده است، بیان کرد: ملت ایران دیگر به دروغ‌ها و ترفند‌های آمریکا عادت کرده و آمریکا و فشارهایش را قبول ندارد و خوشحال هستیم به مردم بگوییم آمریکا به درجه رذالت رسیده که برای مقابله با ملت به شیوه‌هایی نظیر تعقیب نفتکش ایرانی در جبل‌الطارغ دنبال می‌کند تا ببیند این نفتکش متعلق به دولت بوده و یا نهاد مقدسی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

جهانگیری یادآور شد: باید به دولت استعمارگر آمریکا بگوییم که این نفتکش مربوط به ملت ایران بوده و پول آن در اختیار دولت ایران است و صرف هزینه کشور می‌شود؛ آمریکایی‌ها اصرار کردند فشار حداکثری خود را آشکار کنند و بخواهند منابع نفتی ایران را از ملت ایران سلب کنند.

وی با اعلام اینکه راهبرد مقاومت در برابر سیاست‌های شوم آمریکا را در منطقه دنبال می‌کنیم، گفت: هدف آمریکا فروپاشی اقتصاد ایران بوده و می‌خواهد شاخص‌های اقتصادی این کشور را به بهم بریزد، ولی راهبرد مقاومت در برابر سیاست‌های شوم آمریکا بسیاری از توطئه‌های این کشور استعمارگر را نقش بر آب کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به آزادراه تهران-شمال و آغاز عملیات اجرایی این پروژه در دولت سازندگی هاشمی‌رفسنجانی افزود: اکنون این آزادراه در دولت تدبیر و امید به کارگاه سازندگی تبدیل شده و بسیاری از پروژه‌های بزرگ و کوچک در مناطق مختلف کشور در حال اجرایی شدن است.

جهانگیری یادآور شد: اکنون استفاده ایران از نفت و گاز پارس جنوبی متوازن شده و 11 فاز پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال 91 ایران وارد کننده بنزین بوده، ولی امروز بدون اینکه در قیمت بنزین تغییری ایجاد شود به هر میزان مصرف بنزین در اختیار مردم قرار می‌دهیم، گفت: اکنون در ردیف کشور‌های صادرکننده بنزین قرار داریم.

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان