لیست انتخاباتی اصلاح طلبان کی اعلام می شود؟

باشگاه خبرنگاران: علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های حزب متبوع خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در حرکت جبهه‌ای اصلاح طلبان حضور داریم و در این قالب فعالیت انتخاباتی خود را ساماندهی می‌کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر به عنوان عضوی از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تلاش می‌کنیم در راستای سیاست ها، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های این نهاد فعالیت داشته باشیم.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: حزب پیشروی اصلاحات جزء 30 حزب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است که تمام این اعضا عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هم هستند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی این نهاد اظهار کرد: به محض اینکه شورای عالی تشکیل شد و شورای هماهنگی هم طی مصوبه‌ای با آن اعلام همکای کرد، شورای عالی کار خود را با تدوین آیین نامه‌ای آغاز کرد که به دنبال آن چهار کارگروه تشکیل شد.

صوفی در تشریح چهار کارگروه مذکور گفت: طی آیین نامه شورای عالی سیاستگذاری چهار کارگروه میان خود رئیس، نایب رئیس و دبیر انتخاب کردند، سپس با تهیه آیین نامه برای کارگروه‌های خود آن را به شورای عالی پیشنهاد دادند که در جلسات شورای عالی تمام بند‌های آیین نامه‌های چهار کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

وی افزود: هر یک از کارگروه‌ها در راستای تصویب آیین نامه‌های خود فعالیت هایشان را آغاز کردند، از جمله فعالیت کار گروه استان‌ها که یک فعالیت میدانی برای تشکیل شورای اصلاح طلب استان‌ها بود، این کارگروه در حال حاضر توسط رابطینی که شورای عالی آن‌ها را تایید کرده است فعالیت می‌کند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره آخرین اقدامات کارگروه استان‌ها گفت: شوای اصلاح طلب شهرستان‌ها توسط شورای استان‌ها تشکیل می‌شود که این شورا با رصد اوضاع نامزد‌ها را تحت نظر قرار می‌دهد و اجماعی تشکیل می‌دهد تا به یک لیست واحد سراسری برسیم.

وزیر تعاون دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که ارائه لیست توسط شورای عالی در چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ اظهار کرد: انتخابات در دوم اسفند برگزار می‌شود و زمان ثبت نام یک ماه قبل از تاریخ برگزاری انتخابات است که بعد از آن نوبت به اظهار نظر شورای نگهبان می‌رسد، سپس فعالیت ما برای بستن لیست شروع می‌شود و آن‌هایی که تایید صلاحیت شده اند برای ارائه لیست مورد بررسی قرار می‌گیرند.

فعال سیاسی اصلاح طلب درمورد زمزمه جدایی برخی احزاب اصلاح طلب از شورای عالی و ورود مستقلانه به انتخابات، تصریح کرد: چنین چیزی را تایید نمی‌کنم، زیرا هیچ حزبی به صورت مستقل نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و امیدی به پیروزی داشته باشد، چرا که قبلا هم این موضوع آزمایش شد و به نتیجه نرسید، بنابراین حزبی به دنبال ارائه لیست مجزا از شورای عالی نیست.

وی افزود: از گذشته تاکنون انتقاداتی به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان توسط احزاب وجود داشته که امید به رفع ایرادات و اصلاح آن‌ها داریم.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به گمانه زنی‌ها مبنی بر تغییر هیات رئیسه و رئیس شورای شهر تصریح کرد: در جلسات شورای عالی و شورای هماهنگی به صورت مرتب حضور دارم، اما چنین بحثی اصلا مطرح نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان