بازگشت بورس‌های آسیایی به مدار کاهشی

تداوم بحران داخلی هنگ کنگ باعث ریزش شاخص های بورسی در آسیا شد.

بازگشت بورس‌های آسیایی به مدار کاهشی

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته است که برای رسیدن به توافق با چین عجله‌ای ندارد و از طرف دیگر خواهان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به میزان یک درصد شده است. این دو اتفاق معامله‌گران را به این نتیجه رساند که ترامپ چشم‌انداز توافق کوتاه مدتی با چین متصور نیست و باید منتظر تداوم و حتی بدتر شدن وضعیت فعلی بود.

تنها یک روز پس از اعلام تمدید معافیت تحریمی شرکت های آمریکایی برای همکاری با شرکت هوآوی به مدت 90 روز، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید از نیرومند بودن بنیان های اقتصادی آمریکا برای مواجهه با بحران صحبت کرده است. از سوی دیگر تداوم بن بست سیاسی در هنگ‌کنگ بسیاری از فعالان را نسبت به چشم انداز این منطقه نگران کرده است.

در معاملات روز چهارشنبه، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش 0.8 درصدی بسته شد و شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو نیز ریزش مشابهی را تجربه کرد. هر چند شاخص "شانگهای کامپوزیت" نسبتا بدون تغییر نسبت به روز قبل بسته شد اما شاخص بورس سیدنی استرالیا با عقب‌گرد یک درصدی به کار خود خاتمه داد.

مارک کیسل، کارشناس سرمایه گذاری موسسه " پسفیک اینوستمنت منیجمنت" گفت: رشد اقتصاد جهان رو به کاهش است و دست بانک های مرکزی برای اتخاذ سیاست های پولی محرک باز نیست. واقعیت این است که ریسک ها به میزان زیادی افزایش یافته اند.

از سوی دیگر استعفای نخست وزیر ایتالیا باعث افزایش نگرانی نسبت به چشم انداز رشد سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو شده است. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا هر چند دو واحد افزایش یافت اما زیر 1.6 درصد باقی ماند.

در دیگر بازارها، بهای هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.3 درصد افزایش به 56.32 دلار رسید و طلا با 0.2 درصد کاهش به ازای 1504 دلار در هر اونس مبادله شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان