عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت کودکان کار و خیابانی

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: طبق اخبار رسیده گروه های مافیایی کودکان کار و خیابانی را مدیریت می کنند.

گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت کودکان کار و خیابانی

گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت کودکان کار و خیابانیمحمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: طرح ساماندهی کودکان کار براساس آیین نامه‌ای که در سال 1384 در هیئت وزیران به تصویب رسیده است، اجرا می‌شود؛ البته اجرای این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد و سمن‌ها و سازمان‌های غیر دولتی مطالبی را در خصوص آن مطرح کرده اند به همین دلیل هیاتی را از طرف وزارت دادگستری تعیین کردیم تا تمام موارد گزارش شده را بررسی کنند و اگر موردی از نقض حقوق کودکان مشاهده کردند به ما گزارش دهند تا به مقامات ذی ربط اطلاع دهیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی برعهده وزارت کار و سازمان بهزیستی است.


بیشتر بخوانید؛ در شورای ساماندهی کودکان خیابانی چه می‌گذرد؟


عباسی گفت:هیاتی برای بررسی طرح و بازدید از محل‌های نگهداری کودکان ازطرف وزارت دادگستری تعیین شده است تا بررسی کنند که در روند اجرای این طرح حقوق کودکان از تضعیع نشود.

وی افزود: ساختمان‌های محل نگهداری کودکان نیز مورد بازدید قرار گرفته است و بخش‌هایی از آن ایراداتی داشته که برای رفع آن به مسئولان سازمان بهزیستی تذکر دادیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری تصریح کرد: همچنین چندین جلسه برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای اجرای این طرح برگزار شده است.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا کودکان کار اتباع خارجی به کشور‌های خود مسترد خواهند شد، ادامه داد: این کار باید با هماهنگی دولت‌های متبوع کودکان کار انجام شود.

وی بیان کرد: برای بازدگرداند کودکان کار اتباع خارجی به کشورهایشان لازم است، ابتدا این کودکان شناسایی و هویت آن‌ها احراز شود و مشخص شوند اتباع کدام کشور‌ها هستند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: براساس گزارش‌های رسیده به ما گروه‌های مافیایی کودکان کار و خیابانی را مدیریت می‌کنند و وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با این گروه‌های مافیایی که از کودکان سوء استفاده می‌کنند مقابله و برخورد کنند.

عباسی تاکید کرد: ما با تردد کودکان کار از جامعه مخالف هستیم و آن را نقض حقوق کودکان می‌دانیم و لازم است و در روند اجرای این طرح رصد می کنیم که کودکان از جامعه جدا نشوند.

شایان ذکر است؛ در یک ماه گذشته که طرح ساماندهی کودکان و نوجوانان توسط سمن‌های فعال در حوزه حقوق کودک و با مدیریت سازمان بهزیستی تهران آغاز شده دیدگاه‌های مختلفی در حمایت و مخالفت با طرح یاد شده مطرح شده است که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به عنوان مرجع ناظر هیاتی را برای بازرسی و نظارت بر اجرای طرح و تهیه گزارش موارد احتمالی نقض حقوق کودک انتخاب کرده است.

اعضای هیات عبارتند از:

حسین عرفانی مقدم – مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

خسرو صالحی – نماینده سازمان‌های مردم نهاد در شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

پرنیان قوام – نماینده دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان قوه قضاییه در کارگروه حقوقی و قضایی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

جوادی- نماینده وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی در شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

منصور آقا محمدی – نماینده سازمان بازرسی کل کشور در کارگروه پایش و ارزیابی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

 طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان