به گزارش ایسنا، علیخانی در یک صدو شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح عملکرد یک سال گذشته کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرف دو سال گذشته بیش از 94 جلسه در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران برگزار شده و بیش از 41 طرح و لایحه در جلسات این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به بازدیدهای مستمر از پروژههای عمرانی و حمل ونقلی توسط اعضای این کمیسیون گفت: پروژههای عمرانی شهر تهران فعال است و شهر اکنون تعطیل نیست و تا پایان سال بسیاری از این پروژهها به اتمام میرسد لذا آن چه در این خصوص تبلیغ میشود کاملا فضاسازی است.
وی ادامه داد: فعالیت شورای شهر اجرایی نیست که برای مردم ملموس باشد. برنامههای شورا سیاست گذاری است و مسئولیت اجرا توسط شهرداری انجام میشود لذا سیاستهای ما در شورا مکمل برنامههای شهرداری است و مجموعه این دو بازتاب بیرونی دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مهمترین اقدامات این کمیسیون را پیگیری برای پایش مسیلها و رودهای شهر تهران خواند و افزود: با توجه به پایشهای انجام شده در این حوزه توانستیم سیلهای ویرانگر نوروز در تهران را مهار کنیم.
وی ادامه داد: پیگیری آسفالت معابر تهران انجام شده و چند کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری تهران که تعطیل شده بودند مجددا احیاء شدند و فعالیت خود را آغاز کردند. در همین محل سالانه 200 میلیارد تومان صرفه جویی حاصل خواهد شد و امسال یک میلیون تن آسفالت با اعتبار 500میلیارد تومان برای شهر تهران و معابر آن در نظر گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به گودهای خطرناک و ایمنی ساختمانها در شهر تهران اشاره و تصریح کرد: رفع گرههای شهر ایمنی سازی ساختمانها، موضوع گودهای خطرناک، ایمنی سازی سرویس مدارس، موضوع عوارض تردد در طرح ترافیک و ساماندهی 200 هزار پارک حاشیهای از دیگر موضوعاتی بود که در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شد.
وی تاکید کرد که 42 درصد بودجه سال جاری به موضوع حمل و نقل و عمران شهرداری تهران اختصاص پیدا کرده و در همین راستا ایمنی سازی خط شش و هفت مترو به طور جد پیگیری خواهد شد البته هنوز مشکلاتی باقی است که در جهت رفع آنها گام برخواهیم داشت.
وی در خصوص راه اندازی مجدد مجتمعهای ایستگاهی مترو نیز گفت: این مجمتعها 1500 میلیارد تومان منابع مالی سالیانه برای مترو به همراه دارد که در طول سالهای گذشته فعالیت آنها متوقف شد و باید امروز برای احیای آنها پیگیریهای لازم انجام شود. در حال حاضر اولین قرارداد این مجتمعها در منطقه 2 منعقد شده است.