ثبت نام جدید سهام عدالت انجام می شود؟

مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان این که ثبت نام جدید سهام عدالت منوط به مصوبه شورایعالی اصل ۴۴ قانون اساسی است گفت: افرادی هم در بین مشمول سهام عدالت هستند که از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردارند و شاید نیازمند سود سهام عدالت هم نباشند.

سید جعفر سبحانی در مصاحبه با رادیو با بیان این که  تنها شش دهک جامعه در کشور مشمول سهام عدالت هستند افزود: ناگفته نماند از ابتدا هم این طور نبوده که تمامی جمعیت کشور مشمول سهام عدالت شود.

وی همچنین اظهارداشت: هم اکنون در کشور 49 میلیون و 200 هزار نفر در قالب شش دهک سهامدار سهام عدالت هستند.

مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: این مشمولان به 20 گروه شغلی مختلف از قبیل کارمندان و شاغلان دستگاه های اجرایی، خبرنگاران، بازنشستگان، افراد زیرپوشش کمیته امدادو بهزیستی، روستائیان و عشایر، کارگران فصلی و ساختمانی و غیره تقسیم شده اند.

وی در ادامه افزود: جامانده های سهام عدالت به دو گروه طبقه بندی می شوند گروه نخست کسانی هستند که فرم اولیه ثبت نام سهام عدالت را در سال های 85 و 86 تکمیل اما به دلائلی فرآیند نهایی ثبت نام آنان طی نشده و دسته دوم افرادی هستند که به حق باید مشمول سهام عدالت باشند اما در خارج از این دایره قرار دارند.

سبحانی تصریح کرد: عکس این قضیه هم وجود دارد یعنی افرادی هم اکنون در بین مشمول سهام عدالت هستند که از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردارند و شاید نیازمند سود سهام عدالت هم نباشند.

وی گفت: پنج میلیون نفر از مشمولان هنوز شماره شبای خود را در اختیار سازمان خصوصی سازی برای پرداخت سود سهام عدالت قرار نداده اند شاید عده ای جزء همین گروه باشند.

مشاور سازمان خصوصی سازی افزود: ثبت نام جدید سهام عدالت منوط به مصوبه شورایعالی اصل 44 قانون اساسی به عنوان بالاترین مقام رسمی و قانونی سیاست های اجرایی اصل 44 و سهام عدالت است.

وی در ادامه یادآورشد: واقع مطلب اینکه باید منتظر بود این شورا چه تصمیمی در خصوص جاماندگان سهام عدالت خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان