برای داشتن پوستی سالم، این ۵ مواد غذایی را جایگزین کنید!

خبر خوب اینجاست که رژیم غذایی ما می‌تواند ابزاری قدرتمند در مبارزه با روند پیری و کمکی به بدن ما در محافظت از پوست ما باشد.

برای داشتن پوستی سالم، این 5 مواد غذایی را جایگزین کنید!

غذا یکی از مواردی است که در داشتن پوستی سالم، می‌تواند در اولویت قرار گیرد. مقصر اصلی آسیب‌های پوستی، علاوه بر قرار گرفتن در معرض آفتاب و پیری زودرس چیزی به نام محصولات نهایی گلیکوزیشن پیشرفته، با نام مستعار AGEs است. این AGEs هنگامی شکل می‌گیرد که چربی یا پروتئین با قند موجود در جریان خون ما ترکیب شود.

خبر خوب اینجاست که رژیم غذایی ما می‌تواند ابزاری قدرتمند در مبارزه با روند پیری و کمکی به بدن ما در محافظت از پوست ما باشد.

بنابراین ما نمی‌گوییم که هرگز سیب زمینی سرخ کرده نخورید (جرات نمی‌کنیم) ، بلکه همه چیز در مورد یافتن یک تعادل مناسب از تنوعی از غذاهای کامل و مغذی است.

هنگامی که صحبت از داشتن پوستی سالم می‌شود، این 5 غذا را به یاد داشته باشید:

1- سیب زمینی پخته یا ذغالی

ممکن است سیب زمینی سرخ شده خوشمزه باشد، اما بهترین انتخاب در مورد پوستی سالم نیست – زیرا هم غذاهای سرخ شده و هم نمک‌ دار در طولانی مدت برای بدن مضر هستند.

غذاهای سرخ شده در روغن با دماهای بالا، باعث بوجود آمدن رادیکال‌های آزاد می‌شود که می توانند روند پیری را تسریع کرده و باعث آسیب سلولی به پوست شوند.

به جای سیب زمینی سرخ شده، بسیار بهتر است که آن را بپزید، ذغالی کنید یا در فر بگذارید. سیب زمینی  سرشار از ترکیبات ضد پیری است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. فقط کافی است روی آن مقدار کافی نمک بریزید. نمک اضافی می‌تواند باعث کم آبی پوست شود و آن را بیشتر در معرض چین و چروک قرار دهد.

2- مرغ بدون چربی

گوشت‌های فرآوری شده – مانند سوسیس، کالباس و هات دات، اغلب حاوی مقادیر بسیار زیادی سدیم، سولفیت و چربی اشباع شده هستند. همه اینها باعث کم آبی و ایجاد التهاب در پوست می‌شوند .

گوشت‌های بدون چربی مانند مرغ کبابی و بوقلمون پخته شده حاوی اسیدهای آمینه‌ای است که برای شکل‌گیری طبیعی کلاژن مهم هستند. آنها همچنین یک منبع خوشمزه از پروتئین بدون چربی هستند که باعث می‌شود تا شما در تمام طول روز احساس سیری کنید.

همچنین می‌توانید در پیتزای خود به جای سوسیس و کالباس، از گوشت مرغ یا قرمز استفاده کنید.

3- روغن زیتون

مارگارین، یا کره گیاهی یک محصول فرآوری شده است که مانند کره حیوانی به نظر می‌رسد و طعم آن را می‌دهد. این کره از روغن‌های گیاهی تهیه می‌شود و به عنوان یک جایگزین مناسب برای سلامتی در بازار عرضه می‌شود.

با این حال، اغلب این محصولات حاوی چربی های ترانس بسیار زیادی هستند. یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که افزایش دریافت اسیدهای چرب ترانس از انواع روغن‌های گیاهی مورد استفاده در مارگارین می‌تواند پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیرترکند و این باعث آسیب به کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

برای داشتن پوستی سالم، سعی کنید به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید. می‌توانید غذاهای گفته شده در بالا را را روی یک ساندویچ پهن کنید، روی آن روغن زیتون بریزید و میل کنید. مزایای این روغن بی پایان است و همچنین آنتی اکسیدان‌های ضد پیری زیادی را در خود دارد.

4- میوه را با عسل و ماست میل کنید

مصرف زیاد قند، به ویژه شکر و قندهای اضافه شده، می‌تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی شود. مواد شیرین، با آسیب رساندن کلاژن‌ها می‌توانند روند پیری پوست را تسریع بخشند.

اگر بعد از شام هوس یک دسر کردید و هوس داشتید که یک چیز شیرین بخورید، میوه با ماست تازه (ترجیحا یونانی، که پروتئین بالاتری دارد) و عسل را فراموش نکنید.

تمام مرکبات، انواع توت‌ها، سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی، اسفناج انار و … همه باعث کلاژن سازی پوست می‌شوند و برای داشتن پوستی صاف و سالم بسیار مفید هستند.

5- نان غلات و جوانه گندم

اگر هدف شماست پوستی درخشان است، کربوهیدراتهای تصفیه شده و فرآوری شده را حذف کنید. محققان ارتباط بالقوه‌ای بین آرد سفید و افزایش قند خون پیدا کرده‌اند. کربوهیدرات‌ تصفیه شده باعث افزایش AGEs در بدن می‌شود.

در عوض، به نان‌های غلات و سبوس‌دار که غنی از آنتی اکسیدان هستند و حاوی قند اضافی نیستند، توجه بیشتری داشته باشید. آنها خوشمزه هستند و علاوه بر این، در صبحانه یا ناهار، شکم پر کن هستند. پوست شما نیز سپاسگزارتان خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان