در مراسم تجلیل از عوامل فیلم «ائو» مطرح شد:

عشق جای پول را پر کرد/«ائو»اعتماد به نفس را به آذربایجان برگرداند

تبریز – امروز در دانشگاه نبی‌اکرم تبریز از عوامل فیلم «ائو» (بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر)، تجلیل شد.

عشق جای پول را پر کرد/«ائو»اعتماد به نفس را به آذربایجان برگرداند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنج شنبه در موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم تبریز از عوامل فیلم ائو (خانه) که به تازگی به عنوان بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر شناخته شده، تجلیل به عمل آمد. در این مراسم اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان فیلم، محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به همراه تعداد کثیری از اساتید نمایش و سینمای استان حضور یافته و اتفاق نیکویی را که برای فیلم ائو رخ داده، گرامی داشتند.

رئیس گروه نمایش دانشگاه نبی‌اکرم در این مراسم خبر داد: با قوت هنری که فیلم ائو دارد، به زودی اخبار موفقیت مربوط به این فیلم را از سراسر جهان خواهیم شنید.

وی افزود: همین الان بیش از 20جشنواره جهانی در حوزه تخصصی فیلم برای شرکت دادن و اکران ائو اعلام آمادگی کرده‌اند.

لاله تشریح کرد: در جشنواره جهانی فیلم فجر، ائو با 58کشور رقابت کرد که 35تن از کارگردانان، جزو معروف‌ترین و قدرتمندترین کارگردانان دنیا محسوب می‌شدند.

رئیس گروه نمایش دانشگاه نبی‌اکرم با بیان اینکه بدون پژوهش هر موفقیتی ابتر خواهد شد گفت: دانشگاه نبی اکرم به عنوان تنها دانشگاه دارنده رشته نمایش در شمالغرب کشور، عهده‌دار امری خطیر و بسیار مهم شده است.

3میلیاردتومان، هزینه کم‌ترین فیلم رقیب ائو در فجر

لاله اضافه کرد: هرکاری که موفقیتی کسب می‌کند مال تبریز است و باید تجلیل شود. ما نباید حسادت بورزیم بلکه تشویق و استقبال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: کمترین فیلمی که رقیب ائو در جشنواره فجر بود 3میلیاردتومان هزینه برداشته بود و ما آنجا بود که دیدیم علاقه و اشتیاق و خلاقیت و دلسوزی می‌تواند پول را کنار بزند و جای خالی پول را پر کند.

وی با بیان اینکه دو داور جشنواره ایرانی بودند و 3داور از کشورهای خارجی، گفت: اولین بار در تاریخ ایران چنین موفقیتی برای یک فیلم ایرانی در جشنواره جهانی فیلم فجر نصیب شد و امیدواریم که این موفقیت برای عوامل این فیلم همچنان ادامه داشته باشد.

هنر، بهترین وسیله برای تسخیر دل‌ها

سپس سید محمدرضا میلانی، رئیس دانشگاه نبی‌اکرم در سخنران خود تصریح کرد: اگر بخواهیم حرف‌مان را به دنیا بگوییم و حرف‌مان تاثیر بگذارد، هنر بهترین وسیله برای تسخیر دل‌هاست.

وی ادامه داد: با رشته‌هایی نظیر کامپیوتر، مدیریت و... هرگز نمی‌توان به اندازه هنر در افکار عمومی جهان تاثیر گذاشت پس باید خدا را شکر کنیم که در این قحطی هنر که بر کشور حاکم است، چنین جایزه‌های مهمی را از آن خود می‌کنیم.

میلانی افزود: گاهی یک اثر هنری چه فیلم و چه نمایش و چه ترانه...، می‌تواند چنان تاثیربگذارد که مسیر زندگی یک فرد به کلی تغییر کند.

وی خبر داد: انسان اگر تربیت شود، دیگر تمام است و مسیرش را خود به خوبی ادامه خواهد داد و کار ما نیز در دانشگاه همین است، یعنی تربیت انسان‌ها.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با استعدادهایی که جوانان استان ما دارند و با مدیریتی که بر فرهنگ و هنر این مرز و بوم حاکم است، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور جایگاه اول منطقه را در زمینه هنر کسب کنیم.

اعتماد به نفس، حلقه گمشده هنر آذربایجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از هنرمندان فیلم ائو و نیکو شمردن این اتفاق برای سینمای آذربایجان خاطرنشان کرد: ما با وجود تمامی پتانسیل‌ها و افتخارات و سوابق در زمینه هنر، همچنان یک حلقه مفقوده داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان بخاطر نبودن امکانات و پشتوانه‌های مادی و معنوی در دوره‌هایی که هنر در این سرزمین پس‌زده می‌شد، اعتماد به نفس خود را از دست دادند و این از دست دادن، بسیار غم‌انگیز بود.

محمدپور اعلام کرد: اصغر یوسفی‌نژاد و دیگر عوامل فیلم ائو این اعتماد به نفس را در سطح بالایی به دست آورده بودند که توانستند چنین موفقیتی کسب کنند و دگرباره اعتماد به نفس را به هنرمندان ما برگرداندند.

وی با بیان اینکه اعتماد به نفس نباید به خودشیفتگی بی‌مورد تبدیل شود بیان کرد: دانشگاه نباید رسالت خود را از دست بدهد. همچنان که از فیلم ائو تقدیر می‌کنیم باید دانشجویان جلساتی برای نقد و بررسی فیلم و مسیری که عوامل آن پشت سر گذاشته‌اند برگزار کنند.

اصغر یوسفی‌نژاد نیز در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه قلبا دوست ندارم تشویق‌ها و تمجیدها رابه خود بگیرم گفت: ما در ابتدا هدفی داشتیم و آن کمک به جریان فیلم‌سازی این سرزمین بود و این تشویق‌ها وقتی می‌توانند مطلوب باشند که مکمل همین ماجرا باشند.

وی همچنین اظهار کرد: من کار هنری را با تئاتر آغاز کردم و اگر تئاتری نبودم هرگز فیلم من چنین موفقیتی را از آن خود نمی‌کرد.

همچنین در ادامه این برنامه رامین ریاضی و محدثه حیرت دو تن از بازیگران اصلی فیلم درباره تجربه کار در این اثر موفق به صحبت پرداختند. در پایان نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه نبی اکرم تبریز از عوامل فیلم ائو و مخصوصا اصفر یوسفی‌نژاد تجلیل به عمل آمد. اکران فیلم ائو برای حضار این جلسه، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان