زمانی که آب رادیاتور کم باشد به موتور و واترپمپ خودرو فشار آمده و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود که تعمیر آن هزینه سنگینی در بر خواهد داشت.
به گزارش
خودروبانک و به نقل از خودروکار، زدن جوش کاذب در رادیاتور، گرمای بیش از حد موتور، وجود آب در سرپیستون ها، مخلوط شدن آب و روغن، بد کار کردن موتور، دیر روشن شدن موتور، کم شدن قدرت و کشش موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریبا به صورت شیری رنگ اعلام سوختن واشر سرسیلندر در خودرو هستند.
عواملی که باعث سوختن واشر سرسیلندر می شوند:
- کم بودن آب رادیاتور
- نقص فنی ترموستات
- رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما
- مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود
- نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور
- پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور
- خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه
باید توجه داشت که سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد، بلکه ابتدا آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش می یابد و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر آغاز می شود.