رییس کمیسیون صادرات اتاق در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

هنوز فرهنگ صادرات نداریم/ ممنوعیت صادرات راهکار مقابله با گرانی نیست

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ جمشید نفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر نقش صادرات در رونق کشور بیان کرد: صادرات نقش مسابقات المپیک را دارد و صادرکننده انقدر باید آماده و شرایط برایش مهیا باشد تا وقتی به زمان عمل می‌رسد بتواند با حریفانش دست‌و پنجه نرم کند نه اینکه در داخل انقدر مکافات داشته باشد که در زمان لازم نتواند حرکتی کند.

وی با بیان اینکه اگر هر امکانی را از تولیدکننده و صادرکننده بگیریم هیچ رونقی در کشور حاصل نمی‌شود، گفت: یکسری بوروکراسی‌ها در کشور وجود دارد که باعث کند پیش رفتن مسائل می‌شود، برخی از این بوروکراسی‌ها به دلیل وجود شرایط تحریمی منطقی است اما برخی دیگر را فقط خودمان ایجاد کرده‌ایم.

نفر ادامه داد: در روزهای ابتدایی انقلاب به دلیل درآمدهای نفتی دولتمردان ما به صادرات غیرنفتی اشراف نداشتند، اما در سال‌های بعد به دلیل بروز تحریم‌ها و اینکه دولت نمی‌توانست پول نفت را از سایر کشورها بگیرد، اهمیت صادرات غیرنفتی نمایان شد ولی در این سال‌ها مردم هیچ اطلاعی از اهمیت صادرات ندارند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه صادرات به هیچ وجه نباید لطمه بخورد و ممنوع شود، تصریح کرد: بخشی از گرانی کالاها را دولت باید با واردات و تنظیم بازار مدیریت کند و بخش دیگر به دست تولیدکننده است، اما متاسفانه ما به مسائل سطحی نگاه می‌کنیم و با راهکارهای مقطعی مانند ممنوعیت صادرات جلوی گرانی را می‌گیریم.

نفر در پایان تاکید کرد: هیچ عملی اندازه صادرات برای اصلاح اقتصاد کشور مناسب نیست، در حال حاضر مسئولان نیز به اهمیت صادرات پی برده‌اند اما محدودیت های تحریمی و عدم فرهنگ صادرات مانع از رشد این فعالیت اقتصادی در حد مطلوب شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان