مهر و ماه رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «مهر و ماه» نوشته محسن اسماعیلی - حقوقدان و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری - برگزار می‌شود.

مهر و ماه رونمایی می‌شود

یه گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از این کتاب که «رساله‌ای در باب حقوق اجتماعی و احکام اخلاقی» است، روز چهارشنبه (ششم شهریورماه) از ساعت 14 با حضور مولف کتاب و جمعی از شخصیت‌ها فرهنگی در خبرگزاری ایکنا برپا خواهد شد.


محسن اسماعیلی، نویسنده کتاب در مقدمه و در باب چرایی و چگونگی نگارش این کتاب آورده است: پس از آن‌که رساله توضیح‌المسائل مرحوم استاد آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی به زبان فارسی منتشر شد، در یکی از ساعت‌های خوشی به لطف خدا در محضر ایشان بودم، سخنی درباره لزوم بازنگری در رساله‌های احکام داشتم. شرح آن سخن این بود: رساله‌هایی که اکنون در اختیار مردم قرار می‌گیرد، حداقل نیازمند دو تغییر مهم است؛ نخست آن‌که باید برخی مسائل شاذ و گاهی غیرکاربردی از آن حذف شود و دیگر آن که بخشی به عنوان احکام اخلاقی و حتی ضروریات اعتقادی به آن افزوده شود. تمرکز رساله‌های موجود بر احکام فقهی، خود به خود پیام‌آور اصالت انحصاری فقه و موجب به حاشیه راندن عقیده و اخلاق شده است. بسیاری از مردمان مؤمن و حقیقت‌جو گمان می‌کنند تنها واجبات و محرمات فقهی است که نباید فراموش شود؛ در حالی که اهمیت و تأثیر رعایت بایدها و نبایدهای عقیدتی و اخلاقی برای ساختن فرد و جامعه بسیار والاتر و بیشتر است و اصولا فقه منهای عقیده و اخلاق، نه انسان مطلوب را می‌سازد و نه اجتماع آرمانی را...

 
خبرگزاری قرآن (ایکنا) در خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک 85 واقع است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان