ماهان شبکه ایرانیان

ویندوز ۱۰ روی معماری ARM تمام برنامه های x۸۶ را با سرعت عادی اجرا می کند

یکی از جذاب ترین خبرهای مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بیلد ۲۰۱۷ که در سیاتل در حال برگزاریست، به دور از نطق اصلی صورت گرفت. این کمپانی در ویدیویی نسبتاً طولانی که در وب سایت «کانال ۹» خود منتشر ساخته، یکی از آرزوهای توسعه دهندگان و کاربران را به طور کامل تأیید کرده و به نمایش می گذارد.

ویندوز 10 روی معماری ARM تمام برنامه های x86 را با سرعت عادی اجرا می کند

یکی از جذاب ترین خبرهای مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2017 که در سیاتل در حال برگزاریست، به دور از نطق اصلی صورت گرفت. این کمپانی در ویدیویی نسبتاً طولانی که در وب سایت «کانال 9» خود منتشر ساخته، یکی از آرزوهای توسعه دهندگان و کاربران را به طور کامل تأیید کرده و به نمایش می گذارد.

در ویدیوی مذکور که البته کمی خسته کننده است، ویندوز 10 به طور کامل روی معماری ARM اجرا شده و از تمام نرم افزارهای win32 یا همان x86 پشتیبانی می کند، ضمن اینکه سرعت اجرای عادی داشته و هیچگونه تغییری در ظاهر یا عملکرد برنامه نیز ایجاد نمی شود.

به نظر می رسد مایکروسافت از شکست ویندوز RT درس گرفته است

این اقدام مایکروسافت، ویندوز 10 را به طور کامل در دنیایی مجزا از ویندوز آر تی (RT) قرار می دهد. همان طور که می دانید ویندوز RT چند سال قبل با هدف بکارگیری از پلتفرم ARM معرفی شد و به همین دلیل تنها قادر به اجرای نرم افزارهایی بود که بر اساس معماری پردازنده آرم یا پلتفرم ویندوز 8 توسعه یافته بودند. این محدودیت ها باعث شد که ویندوز RT سریعاً به دست فراموشی سپرده شود.

اجرای اپلیکیشن های x86 و x64 روی معماری ARM هزینه اضافی به منابع سیستم تحمیل نمی کند

البته باید توجه داشته باشید که ویندوز 10 روی ARM باز هم از نوعی برابرسازی یا شبیه سازی (emulation) برای اجرای اپلیکیشن های x86 استفاده می کند. در واقع هیچ راهی برای کنار گذاشتن این تکنیک وجود ندارد، مگر اینکه نرم افزار را دوباره برای پشتیبانی از آرم طراحی کنید. با این حال مایکروسافت وعده می دهد این برابرسازی بدون اعمال هیچگونه هزینه اضافه روی منابع سیستم، تمام برنامه های پلتفرم x86 و x64 را با سرعتی بسیار نزدیک به حالت عادی اجرا می نماید.

مایکروسافت می گوید دستگاه های مجهز به پردازنده های آرم (به خصوص اسنپدراگون 835) و ویندوز 10 در سال جاری میلادی وارد بازار می شوند که احتمالاً از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود.

در صورت تمایل می توانید ویدیوی مذکور را از این لینک تماشا کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان