جانشین معاونت اجتماعی دادگستری سیستان و بلوچستان:

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در ساعات اداری/ پایبندی به دستورالعمل تبلیغات مهمترین پیش شرط سلامت انتخابات است

نامی جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان گفت: پایبندی به دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی مهمترین پیش شرط سلامت انتخابات است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، نشست توجیهی روسای ستادهای استانی نامزدهای ریاست جمهوری در محل فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در این نشست اظهار داشت: انتخابات از مهمترین شاخص هایهمبستگی ملی ومنشاء اعتماد اجتماعی وتعلقات میهنی است و کلیه نهادها و سازمان‌های حاکمیتی، اقشار خصوصی و گروه‌ها و جناح‌ها فارغ از هرگونه گرایش سیاسی مکلف اند تا در راستای این جشن سیاسی حداکثر همت خویش را به کار گیرند.

 رسول نامی ادامه داد: مهمترین راهنمای فعالیت  نامزدهای انتخابات در این حوزه فرامین و منویات مقام معظم رهبری با رویکرد اخلاق، بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: توقع اساسی بر آن است تا رقابت انتخاباتی در چارچوب نظام بوده و شعارهای تبلیغاتی در چارچوب  قانون اساسی و خط امام موارد کلی مطرح گردد.

در  رسول نامی در ادامه با تاکید بر اخلاق انتخاباتی بیان کرد: مرزهای سیاسی و اجتماعی با دشمنان در پرتوی جذب آرا نباید کم رنگ شود و کرامت انسانی در رفتار ، کردار و وعده‌های انتخاباتی با عنوان یک اصل مفروض درنظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد:در میدان سیاست و در حوزه های تبلیغاتی باید صادقانه گفت و صادقانه عمل کرد ودر راستای امنیت ملی خطوط قرمز را مدنظر قرار داد.

نامی گفت: با عنایت به جایگاه ویژه انتخابات در توسعه همگرایی اجتماعی انتخابات مهمترین ابزار ناامیدی دشمن بوده و کلیه نامزدها چه در حوزه ریاست جمهوری و چه در شوراهای اسلامی باید برسرخدمت به مردم با یکدیگر رقابت کنند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در ادامه افزود: توقع بر آن است تا نامزدهای انتخاباتی فقط آنچه را که می توانند انجام دهند به مردم گفته و در راستای جلب مشارکت های مردم وجهه  کشور را تخریب ننموده و از سیاه‌نمایی اجتناب نمایند.

وی در ادامه با اشاره به فضای تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه در حوزه سیاسی و تبلیغات انتخاباتی استان، شور اجتماعی خاصی به چشم می‌خورد و نامزد های انتخاباتی در چهارچوب قانون به فعالیت های خود مشغول می باشند.

 نامی با اشاره به دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری اظهار داشت: جانمایی ستاد های انتخاباتی، توجیه نامزدهای انتخاباتی، انجام فعالیت‌های انتخاباتی در بازه زمانی مشخص، ممنوعیت تبلیغات در ساعت اداری و نوع و ساختار تبلیغات به عنوان اصول مهم در نشستی که با روسای ستادهای استانی نامزدهای انتخاباتی برگزار گردید، تشریح و تبیین شد.

وی گفت: کلیه  روسای ستادهای تبلیغاتی نامزدها انتخاباتی متعهد گردیدند تا به کلیات موارد اظهار شده متعهد بوده و فعالیت ستادهای  ویژه بانوان، هنرمندان، جوانان، فضای مجازی و سایر اقشار و گروه‌های خود را با عنایت به این دستورالعمل و بایدها و نبایدهای انتخاباتی با رعایت ضوابط  قضایی وانتظامی ساختار داده و از آن صیانت نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر