افشای دورهمی بدهکاران با نفوذ در بانک سرمایه

خبرگزاری مهر: پرونده بانک سرمایه یکی از پرونده های سنگین و چند مرحله ای است که چندماهی می شود روی میز قاضی شعبه سوم ویژه دادگاه مفاسد اقتصادی قرار گرفته است.

پرونده ای که نام بسیاری از افراد از وزیر اسبق گرفته تا جدید در آن به عنوان متهم و غیره مطرح شد. سفره ای که به نام بانک سرمایه پهن شده گویا سر درازی دارد و در چند مرحله کسانی که از بسترهای فساد این بانک استفاده کردند، محاکمه شده و عده ای هم در انتظار برگزاری دادگاه هستند.

پرونده بانک سرمایه در ابتدا بر سر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد و پس از چند سال تحقیقات مقدماتی در مرحله دادسرا، رسیدگی به آن در قالب رسیدگی به پرونده حسین هدایتی، سه عضو هیات مدیره، (کاظمی، بخشایش و توسلی) هادی رضوی و 30 متهم دیگر، گروه جهانبانی انجام شد.

البته رسیدگی ها به اینجا ختم نمی شود و پس از اتمام رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی، به پرونده متهمان دیگر رسیدگی خواهد شد.

بدهکاران با نفود یک بانک

یکی از نکات قابل تامل در رابطه با پرونده بانک سرمایه وجود بدهکاران بانفوذ در این پرونده است. از آقازاده یک وزیر و مسئول کشوری گرفته تا داماد وزیر و وزیر اسبق و یک چهره ورزشی و حتی سرمایه گذاران و صاحبان چند برند معروف در حوزه فرش، مبلمان و صادرات!

وسعت فساد در پرونده بانک سرمایه به حدی است که گویا قرار است به اسامی مطرحی که تا کنون در دادگاه شنیده شده، اسامی جدیدی اضافه شود. البته این در کنار نام آقازاده ها و یا صاحبان قدرتی است که به عناوین مختلفی در این پرونده احضار شدند.

شگردهای متهمان

متهمان با نفوذ این پرونده، اغلب در قالب شرکت های صوری اقدام به اخذ میلیاردها تسهیلات از محل پولهای مردم به ویژه معلمان کردند. این شرکت ها در حالی فقط نام کاغذی داشتند که متهمان از دانشجویان، خویشاوندان نزدیک خود، معتادان و کارمندان و کارگران خود سوءاستفاده کردند.

نفوذ متهمان در هیات مدیره بانک سرمایه به حدی بوده که در چند مورد در عرض 48 ساعت، درخواست ارائه تسهیلات مصوب و پس از دو هفته مبلغ برایشان واریز می شده است.

هدیه‌های یکسان برای متهمان/ بنزهای 600میلیونی پیشکش صاحبان قدرت

زد و بند متهمان با هیات مدیره بانک و برخی افراد پشت پرده این پرونده به اندازه ای بوده که برای چند متهم در بازه های زمانی مختلف بنز650میلیون تومانی و ملک لوکس در مناطق بالای تهران خریداری شده است.

آقازاده هایی که به گفته قهرمانی نماینده دادستان، با پول مردم و بدون هیچ آورده‌ای سهام دار برخی شرکت ها شده و از محل آن اقدام به دریافت تسهیلات میلیاردی می کردند.

خواهرزاده‌های مقامات، آقازاده‌ها، داماد وزیر، خویشاوندان سببی یکی از مسئولان و .... افرادی هستند که معلوم نیست آنها به متهمان نزدیک شدند یا متهمان به آنها!

پرونده امامی، ریخته گران و...

یکی دیگر از نکات قابل تامل در پرونده بانک سرمایه تنوع در حیطه کاری متهمان است به طوری که برخی متهمان از واردات گوشت گرفته تا فیلم سازی و ساخت تجهیزات و دوربین سازی ورود داشتند و به بهانه‌های مختلف کاری درخواست دریافت تسهیلات می کردند.

پس از اتمام این مرحله از پرونده بانک سرمایه، پرونده مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و گروه امامی روی میز قاضی مسعودی مقام قرار می گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان