اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بار انتقال فرآورده از روی دوش پالایشگاه ستاره خلیج فارس برداشته شد/ آخرین جزئیات از خطوط انتقال نفت

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روز جاری طی بازدید از هاب انتقال نفت کشور و نشست خبری، مجتبی بشارتیان مدیر منطقه خط و لوله مخابرات نفت تهران با اعلام این موضوع که 2100 کیلومتر از 14 هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت و فرآورده کل کشور  در محدوده منطقه تهران قرار دارد گفت:  کار انتقال نفت خام با هشت خط اصلی به تهران وارد و  با 16 خط لوله نفت و فرآورده به استان‌های شمالی منتقل می‌شود.

بشارتیان ادامه داد: روزانه در منطقه تهران360 هزار بشکه نفت خام را از جنوب کشور دریافت کرده که از این میزان 240 هزار بشکه به پالایشگاه تهران و 120 هزار بشکه به پالایشگاه تبریز منتقل می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: در آینده نزدیک خط 26 اینچ شازند به ری راه‌اندازی خواهد شد.

بشارتیان یادآور شد: مجموع انتقال نفت از خطوط لوله منطقه تهران 140 میلیون لیتر در روز است که معادل تردد بدون پنج هزار تانکر نفتکش است.

در ادامه نشست خبری، مهدی میرسلطانی، مجری طرح خط لوله نفت و مخابرات نایین - کاشان - ری در خصوص جزئیات این طرح گفت: فار اول خط لوله نائین- کاشان- ری با ظرفیت انتقال 27 میلیون بشکه نفت خام در سال 97 به بهره‌برداری رسیده که مجموع اعتبار تخصیص یافته به این پروژه بالغ بر 606 میلیارد تومان از منابع شرکت ملی پالایش و پخش است. از مشخصات اصلی این طرح می توان به جنس لوله‌های بکار گرفته شده که از نوع FBE و سازگار با محیط زیست است اشاره کرد که این موضوع طول عمر این خط لوله 501 هزارتنی را می‌افزاید.

بشارتیان گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم این خط لوله حجم انتقال نفت خام و فرآورده از مبدا پالایشگاه ستاره خلیج فارس - تهران به 30 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. 

گفتنی است با احداث و بهره‌برداری از این خط لوله 26 اینچی، چالش جدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در خصوص کمبود ظرفیت ذخیره‌سازی تا حدی مرتفع می شود.

در ادامه محمد صکاکی مجری پروژه احداث خط لوله آبادان – اهواز اظهار داشت: این خط لوله که ظرفیت انتقال 200هزار بشکه در روز انواع فرآورده را دارد با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد تومان و به طول 135 کیلومتر در اواخر سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: فاز دوم این پروژه خط لوله انتقال از شازند به ری است که به ظرفیت 350 هزار بشکه در روز و به طول 292 کیلومتر در دست اقدام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان