ماهان شبکه ایرانیان

قالیباف بازهم به شیوه احمدی‌نژاد متوسل شد/رئیسی:فساد زیر عمامه من باشد یا کت قالیباف باید برخورد کرد

بخش دوم آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. در این بخش هر نامزد به یک سوال که براساس قرعه کشی انتخاب شده بود پاسخ داد.

قالیباف بازهم به شیوه احمدی‌نژاد متوسل شد/رئیسی:فساد زیر عمامه من باشد یا کت قالیباف باید برخورد کرد

به گزارش خبرآنلاین، اولین کاندیدایی که نامش به قید قرعه انتخاب شد، محمدباقر قالیباف بود. وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای ارتقا بخش کشاورزی چیست، گفت: من ابتدا اجازه می‌خواهم به قولی که در مناظره قبلی به مردم دادم، عمل کنم. من قول داده بودم که اموالم را به مردم اعلام کنم. من گفتم همه نامزدها اموال خودشان را اعلام کنند. البته قانون می گوید به قوه قضاییه بدهیم اما من می گویم که به مردم بگوییم.

وی سپس یک برگه را رو به دوربین گرفت، رفتاری که چندین بار از او طی مناظرات انتخاباتی سرزده بود. قالیباف گفت: کل دارایی خودم و بستگانم را در کانال تلگرامی ام خودم گذاشتم تا معلوم شود دارایی من کجاست اگر این کار اتفاق بیفتد می تواند بسیار موثر و جدی باشد.

قالیباف سپس وارد پاسخگویی به سوال شد و گفت: در رابطه با بحث کشاوری یکی از موضوعات مهم برای کشور، امنیت غذایی است حتی با محدودیت هایی که در حوزه آب داریم به سمتی برویم که اقلام حیاتی را خودکفا باشیم. این برنامه در سیاست‌های کلان مشخص شده است. ما همان سند چشم انداز و برنامه ششم را اجرا خواهیم کرد. در روستاها با نگاه به کشاورزی و نگاه به صنایع کوچک و خانگی باید انجام شود. تا زمانیکه با رانت و فساد مبارزه نشود در هیچ حوزه ای موفق نخواهیم شد.

دومین قرعه به نام رئیسی افتاد. وی در پاسخ به این سوال که برنامه و راهکار موثر شما برای مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواری بویژه فساد سازمان یافته چیست؟ گفت: امنیت یک کشور و سازمان اداری یک کشور در گور مبارزه با فساد است. یک ساختارهایی فسادزا هستند که باید اصلاح شوند. فساد در کشور فراجناحی شده است. اصلا زیبنده نظام اداری نیست که هر روز یک فساد رخ دهد.
رئیسی گفت: دومین کار این است که افراد صالح برای امور انتخاب شوند. اگر دستگاهی نظارتی گزارش داد فلان فرد فاسد است باید با حساسیت برخورد کرد. فساد زیر عمامه و روحانی باشد یا زیر کت اقای جهانگیری یا قالیباف باشد فرقی ندارد باید برخورد کرد. اینکه اقای روحانی می گوید نزدیکترین فرد به شما فساد میلیونی می کند این هیچ سازگاری با اصلاح نظام اداری نمی کند. در دولت کار و کرامت مصمم هستیم که اجازه ندهیم فساد رخنه نکند. آسیب زدایی مهم است. اگر کسی فاسد است باید گوشش را گرفت و بیرون انداخت. مردم دغدغه فساد اداری دارند. مساله فساد با عزم راسخ قابل حل شدن است.

«چه برنامه ای برای اصلاح نظام مالیاتی کشور دارید و ملاحظات شما برای حمایت از تولید و اشتغال چیست؟»این سئوالی بود که مجری از هاشمی طبا پرسید.

او گفت: من چون با اعلام دارایی های نامزدها مخالفت کردم و هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد، چون ملاک پول داشتن و نداشتن نیست چه بسا کسی فقیر بشد اما کیسه بدوزد، درخواست میکنم نامزدها نسبت به منابع مالی ستادشان با توجه به ارائه دهندگان و مخارجشان اعلام کنند.

هاشمی طبا، در ادامه گفت: من عذرخواهی میکنم از اینکه از سئوال فراتر رفتم. در خصوص مالیات باید افراد را مانند کشورهای اروپایی رصد کنیم و درآمدهای واقعی را شناسایی کنیم و سیستم جامع مالیاتی داشته باشیم، حدود 40 درصد افرادی که مالیات پرداخت نمیکنند اصلا در زمره مالیات دهندگان نیستند، در زمینه شرکت های تولیدی به خصوص کسانی که در صنایع کار میکنند، از نظر مالیات و ممیزی و غیره باید همچون که تولید صادراتی انجام میدهند، معافیت مالیاتی داشته باشند.

2929

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان