ماهان شبکه ایرانیان

ادعای فرانسه در واکنش به سومین گام برجامی ایران

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم موافقت آمریکا با (پیشنهاد پاریس) مبنی بر اعطای معافیت به خریداران نفت ایران و بازخورد مذاکرات اخیر، گفت: همانگونه که از گفتگو‌های بیاریتز در نشست جی 7 برمی‌آید؛ تلاش‌های جاری از سوی همه بازیگران دخیل، در پاسخ به لزوم کاهش تنش‎ها انجام می‎شود و همانطور که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز گفته است، روند پایه‎گذاری‎شده در بیاریتز هنوز کامل نشده و کار‌های زیادی باقی است.

وی در واکنش به برداشتن سومین گام ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی نیز مدعی شد: فرانسه تلاش‎هایی در راستای کاهش تنش‎ها داشته و همانطور که لودریان گفت باب (گفتگو) باز شده است. آنگونه که مشخص است پرهیز از نقض مجدد برجام و بازگشت به اجرای کامل توافق از اهداف اصلی این روند است. پرهیز از هر اقدامی که یک سیگنال بد تلقی شود و مانع تلاش‎ها در راستای کاهش تنش‎ها باشد؛ ضروری است.

گفتنی است روز گذشته، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد گام سوم کاهش تعهدات برجامی از روز جمعه برداشته خواهد شد.

در 2 گام نخست که با وقفه 60 روزه برداشته شد؛ ایران به ترتیب حجم اورانیوم و سقف غنی‌سازی آن را افزایش داد.

به گفته روحانی، در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله اقدام کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژ‌های جدید باشیم.

در عین حال، وی 2 ماه هم به کشور‌های 1+4 برای حصول توافق با ایران فرصت داد و تاکید کرد: در شرایط توافق ممکن است به تعهدات برجامی برگردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان