با توجه به گفته های سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروسازان بر اساس بخشنامه ای که در سال 95 صادر شد، موظف بودند ضمن طراحی محصول ایمن تر مقدمات توقف خط تولید پراید را فراهم کنند.
به نقل از دنیای اقتصاد، سعید باستانی در این خصوص عنوان کرد که در سال 95 بخشنامه ای مبنی بر توقف خط تولید پراید صادر شده که تاکنون اجرایی نشده است. نبود سیستم تحقیق و توسعه و وجود چترهای حمایتی برای خودروسازان سبب شده که آن ها از طراحی محصولی ایمنتر سر باز زده و به همین دلیل در سالهای گذشته خودروی ایمن و با کیفیت تولید نشده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه عنوان کرد که اگر خودروسازان در راستای تولید خودروی باکیفیت قدم برندارند، قطعهسازان نیز به موضوع تولید قطعات با تکنولوژی روز ورود پیدا نکرده و به این ترتیب صنعت خودروسازی پسرفت خواهد کرد. به عنوان نمونه قطعهسازی که بالابر شیشه پراید تولید میکند، سیستم کارخانه خود را تنها برای تولید این قطعه طراحی کرده و در صورت توقف تولید این محصول، نمیتواند قطعه دیگری به تولید برساند.
نماینده مردم تربت حیدریه، مهولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در انتهای یادآور کردی پراید نیز باید همچون پیکان از خط تولید خارج شود. به بهانه آنکه عدم تولید پراید می تواند گرانی خودرو را در پی داشته باشد نمی توان از توقف تولید و از رده خارج کردن این خودرو صحبت به میان نیاورد.