ماهان شبکه ایرانیان

تعیین تکلیف پروژه ۲۴۰هکتاری خاوران

به گزارش اقتصادآنلاین ، مدیر کل حریم با بیان اینکه این بازدید پس از جلسه بازآفرینی زیرساخت انجام شد، گفت: جلسات بازآفرینی زیرساخت به ابتکار استانداری تهران در مناطق 22 گانه تهران برگزار می شود و در مناطق دارای حریم، اداره کل حریم به منظور رسیدگی به مسائل مرتبط با این مناطق حضور دارد.

وی افزود: شهرک صنعتی خاوران با 240 هکتار مساحت،محل استقرار 4 هزار صنف  مختلف است و در مجموع 30 هزار نفر در این اصناف به کار اشتغال دارند.

شکری گفت: در این بازدید چگونگی رسیدگی به پرونده های این 4هزار صنف تعیین شد.

وی افزود: بر مبنای یک تصمیم اولیه مقرر شد حدود 3500 واحدی که فرآیند ساخت و ساز خود را شروع کرده اند برای گرفتن پایان کار، عدم خلاف یا سایر موضوعات اداری از طریق شهرداری منطقه 15 اقدام کنند.

مدیر کل حریم تأکید کرد: رسیدگی به این مسأله نزدیک به دو سال متوقف مانده بود و این اصناف برای پیگیری مسأله شان بلاتکلیف بودند و نمی دانستند به کجا باید مراجعه کنند.

تقی زاده، معاون استاندار تهران نیز در این باره گفت: طی بازدیدی که از مجموعه حریم منطقه 15 داشتیم یک موضوع تداخلی با شهرداری قیامدشت بررسی شد.

وی افزود: چون شهرک صنعتی خاوران از مدتها قبل درحریم شهرداری قیامدشت و منطقه 15 شهرداری تهران قرار داشته است، تعدادی از پروانه های ساخت و ساز آن در شهرداری تهران صادر شده است.

تقی زاده تأکید کرد: گرچه صدور این پروانه ها در زمان خود به لحاظ قانونی به درستی اتفاق افتاده است، اما اکنون با تغییرات صورت گرفته موضوع عدم خلاف، پایان کار و هم چنین صدورپروانه های جدید یا نوسازی و بازسازی ساختمان هایی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند، محل اختلاف نظر بودکه برای حل این مسأله تصمیمی کلی در این باره گرفتیم.

تقی زاده افزود: بر اساس این تصمیم مقرر شد رسیدگی به هرگونه ساخت وساز جدید توسط شهرداری قیامدشت انجام بشود و پایان کار و عدم خلاف ها توسط شهرداری منطقه 15 پی گیری شود.

وی گفت: البته شیوه اجرایی کردن این تصمیم به انجام یک کارگروهی در استانداری تهران وابسته است.

شهردار منطقه 15 نیز گفت: با همکاری استانداری و اداره کل حریم شهرداری تهران قرار شد بر اساس ضوابط و مقررات، اقدامات لازم جهت حل مسأله خاوران انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان