انتشار طومارهای نقالی برای کودکان و نوجوانان

بهاره جهاندوست از گردآوری مجموع چهار کتاب از طومارهای نقالی برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

انتشار طومارهای نقالی برای کودکان و نوجوانان

این نقال در این‌باره به ایسنا گفت: هر سال جشنواره‌ای فرهنگی هنری برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود که از مدرسه‌های مناطق آغاز می‌شود و به مسابقات شهری و کشوری می‌رسد. یکی از رشته‌های این مسابقات رشته نقالی است که در یکی دو سال گذشته با حمایت مسئولان پیشرفت خوبی داشته است به طوری‌که سال گذشته 11هزار نفر در رشته نقالی شرکت کردند و امسال 25هزار نفر.

او در ادامه افزود: بر این اساس، سال گذشته مسئولان این جشنواره به من پیشنهاد دادند مجموعه‌ای طومار برای بچه‌ها آماده کنیم که هم با طومارهای کهن آشنا شوند و هم این طومارها برای سنین مختلف بازنویسی شود که امسال با حمایت این دوستان این کار محقق شد.

جهاندوست همچنین بیان کرد: در این راستا طومارهایی از نقالان مختلف را که چه منتشر شده‌ و چه منتشر نشده‌اند جمع‌آوری کردیم و بر اساس تجربه‌ای که طی سال‌ها فعالیت در حوزه کودک و نوجوان به دست آورده‌ام این طومارها را برای سنین مختلف بازنویسی کردم. خانم لیلا مهدی‌زاده هم آن‌ها را ویرایش کردند و با کمک آموزش و پرورش در مجوع چهار کتاب از این طومارها منتشر شد.

این هنرمند با بیان این‌که «من چندین سال است درگیر فضای نقالی و شاهنامه در حوزه کودک هستم» افزود: باید بگویم آموزش و پرورش از این رشته خیلی حمایت کرده است و اگر یک درصد از 25هزار شرکت‌کننده امسال در این رشته رشد کنند، می‌توانند تاثیر بسزایی در حفظ این نوع نمایش ایرانی داشته باشند.

او در پایان گفت: از دوستان نقال و هنرمندان این رشته هم درخواست دارم که برای کودکان علاقه‌مند به این رشته وقت بگذارند که قطعا ثمره آن را در آینده مشاهده خواهند کرد.  

  

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان