مرکز نمایش‌های آیینی خاک می‌خورد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد که با تکمیل مرکز نمایش‌های آیینی صبا می‌توان آن را به محلی برای جمع‌آوری و نمایش اسناد و آثار مربوط به امام حسین (ع) تبدیل کرد.

مرکز نمایش‌های آیینی خاک می‌خورد

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در شورای شهر چهارم مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری تهران به تهیه مکانی برای جمع‌آوری کتاب، اسناد، تابلوها و آثار مربوط به سیدالشهدا (ع) داشت، که این مصوبه یک سند استوار است، گفت: در تهران‌گردی این هفته که به محرم‌گردی معطوف شده بود آثار 500 ساله‌ای را دیدیم که در معرض نابودی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه 80 بین وزارت ارشاد و شهرداری تهران یک کار مشترک شکل گرفت و مرکز هنرهای آیینی صبا در خیابان شریعتی ساخته شد،اظهارکرد: این مرکز هنرهای آیینی 6000 متر زمین است که 18 هزار متر بنا دارد و سالن‌های تخصصی دارد که با نمایش شیوه‌های سنتی نیز سازگار است اما با اینکه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حتی یک بار هم افتتاح شده است اما مجددا تعطیل شد و این سرمایه شهر در حال از بین رفتن و خاک خوردن است.

مسجدجامعی با بیان اینکه این مرکز آیینی 18 سال است که خاک می‌خورد، گفت: اگر شهرداری این مرکز را تکمیل کند می‌تواند به مرکزی برای نمایشی عاشورایی  کتابخانه و مرکز اسناد مربوط به امام حسین (ع) باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر