خیلی از افراد به اشتباه برخی از مشکلات اتومبیل را جدی نمی گیرند و یا برخی نیازهای اتومبیل را پشت گوش می اندازند، درصورتی که تمامی فاکتورهای استفاده شده حتی یک سیم نازک و کوتاه که ارزش ریالی بسیار پایینی دارد، یک وظیفه بسیار مهم در اتومبیل برعهده دارد تا تمامی سیستم کار خود را به خوبی انجام دهند. حال در این مورد "روغن موتور" را می توانیم یکی از مهم ترین نیازهای اتومبیل حساب کنیم، اما زمان استفاده و یا در برخی موارد کم کردن روغن موتور زیاد جدی گرفته نمی شود و همین موضوع خسارت های بسیار بیشتری به صاحبان وسایل نقلیه متحمل می کند.
حال امروز در
خودروبانک و به نقل از خودروکار، سعی داریم مروری بر مشکلات فنی پیرامون روغن موتور و کم کردن آن در پیشرانه محرک اتومبیل داشته باشیم. هرچند کم کردن روغن موتور از آن دسته مواردی است که معمولا کارشناسان و مصرفکنندگان نسبت به آن اختلاف نظر دارند.
کم کردن روغن موتور دلایل متعددی دارد، این نشتی روغن ممکن است از:
1- واشر زیر سینی جلوی میل لنگ
2- واشر فیلتر روغن
3- کاسه نمد گلویی دلکو
4- کاسه نمد عقب میل لنگ
5- واشر کارتر
6- واشر درپوش سوپاپها
7- واشر پمپ بنزین
8- پیچ تخلیه روغن باشد
این موارد را شناسایی و در صورت نیاز تعویض کنید.
نکته 1: فرسودگی زیاد در رینگها با سیلندر باعث سوختن روغن به وسیله موتور شده و باعث خروج دود سیاه و غلیظ از اگزوز میشود. اگر قصد دارید رینگهای جدید روی پیستون نصب کنید، باید مقدار تراش سیلندر مشخص باشد.
نکته 2: در صورت کثیف شدن جدار پیستون و شیارهای رینگها که در نتیجه رینگها عمل خود را به خوبی انجام ندهند، آنها را باید تعویض کرد:
نکته 3: در صورت خراب شدن راهنمای سوپاپ، آنها را تعمیر و پس از آن باید حلقهی لاستیکی که روی ساق سوپاپ است تعویض شود.
نکته 4- روغن خیلی رقیق استفاده شود.